دستگاه دوخت ریلی(دوخت غلطکی) یا دوخت ممتد

دستگاه های دوخت پلاستیک
مارس 9, 2019
نوار نقاله
نوار نقاله چیست
سپتامبر 2, 2019

دستگاه دوخت ریلی (دوخت غلطکی) یا دوخت ممتد به علت سرعت و کارایی بالا تحول جدیدی در صنعت بسته بندی ایجاد نموده و مورد استقبال بالای شرکت ها قرار گرفته است. از مهم ترین مزایای دستگاه دوخت ریلی عدم داشتن هزینه ی تعمییر و نگهداری و قابلیت تنظیم حرارت با توجه به جنس محصول و عدم خستگی اپراتور هنگام کار با دستگاه می باشد. و از این رو می توان دستگاه دوخت ریلی را یکی از پرکاربرد ترین دستگاه دوخت پلاستیک در صنعت بسته بندی دانست. سرعت بالای دستگاه دوخت ممتد حرارتی هم یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه می باشد که مشتریان را به سمت استفاده از دستگاه سوق می دهد. سرعت نوار نقاله دستگاه 16-0 متر بر دقیقه است که با توجه به نوع محصول و سرعت کارکرد اپراتور، قابل تنظیم می باشد و میزارن حرارت دستگاه از 0 تا 400 با توجه به ضخامت جنس نایلون تنظیم می شود.

قابل ذکر است که دستگاه های دوخت ریلی در دو مدل با بدنه استیل و رنگی (رنگ الکتروستاتیک) موجود می باشد. در مدل رنگی جنس بدنه تماما از جنس آهن رنگ شده بوده  و این نوع دستگاه غالبا در صنایع دستی شامل قطعات خودرویی،  قطعات یدکی و قطعات صنعتی و .. استفاده می شود. و در مدل بدنه استیل بدنه تماما استیل نگیر بوده و در صنایعی که بحث بهداشت مهم بوده و محیط های مرطوب  مانند : صنایع دارویی، غذایی و .. از این مدل دستگاه استفاده می شود.

از دستگاه دوخت ریلی (دوخت غلطکی) در صنعت بسته بندی، خشکبار، مواد پودری مانند شکر و چای، قند، کیسه های حاوی مایعات مانند خیار شور، سبزیجات، پزشکی، قطعات صنعتی و خودرویی و.. می توان استفاده کرد.

دستگاه دوخت ریلی (دوخت غلطکی) را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

1- دوخت ریلی رومیزی یا دوخت ممتد افقی

2- دوخت ریلی عمودی یا دوخت ممتد عمودی

3- دوخت ریلی با پایه یا دوخت ممتد با پایه

4- دوخت ریلی صنعتی یا دوخت ممتد صنعتی

5- دوخت ریلی با تزریق گاز یا دوخت ممتد با تزریق گاز

6- دوخت ریلی دمنده یا دوخت ممتد دمنده

7- دوخت ریلی مکنده یا دوخت ممتد مکنده

 

1- دستگاه دوخت ریلی رومیزی یا افقی

دستگاه دوخت ریلی رومیزی یا دوخت غلتکی یا دوخت ممتد از پر کاربرد ترین نوع دستگاه های دوخت ریلی می باشد. از این نوع دستگاه جهت بسته بندی حبوبات، خشکبار، ادویه جات، ظروف یکبار مصرف، قطعات صنعتی و .. استفاده می شود. بطور کلی از این نوع دستگاه سیل ریلی افقی در واحد های تولیدی کوچک، کارگاه ها و کارخانجات صنعتی جهت بسته بندی محصول استفاده می گردد.

2- دستگاه دوخت ریلی عمودی :

از دستگاه دوخت ریلی عمودی یا دوخت ممتد عمودی که به دوخت ریلی دو منظوره نیز معروف می باشد در صنایع بسته بندی مواد پودری و آردی، محصولات حاوی مایعات و .. استفاده می گردد. علت نامگذاری دوخت ریلی دو منظوره بدین خاطر است که از این دستگاه بصورت افقی (رومیزی) و عمودی می توان استفاده کرد. از این دستگاه جهت بسته بندی مواد غذایی مانند آرد ، آرد سوخاری، پودر جلبک دریایی، شکر، نمک، خیار شور، ترشیجات می توان استفاده نمود.

3- دستگاه دوخت ریلی با پایه :

دستگاه دوخت ریلی با پایه همانند دستگاه سیل ریلی رومیزی بوده با این تفاوت که پایه ای که در زیر دستگاه قرار گرفته نه تنها باعث شده دستگاه به میز کار احتیاجی نداشته باشد بلکه با توجه به چرخ های موجود در زیر پایه قابلیت جابجایی دستگاه نیز فراهم گردیده است.

4- دوخت ریلی صنعتی :

برای بسته بندی محصولاتی که وزن بالایی دارند از دستگاه های سیل ریلی صنعتی استفاده می گردد. دستگاه دوخت ریلی صنعتی به منظور بسته بندی محصولات با وزن بالای 5 کیلو گرم بصورت نیمه اتماتیک در کاخانجات و واحدهای تولیدی با حجم بالا استفاده می شود.از این دستگاه برای بسته بندی مواد شیمیایی ، کودهای شیمیایی و آرد استفاده می کنند. قابلیت تحمل وزن 20 کیلوگرم برای محصول از مزایای این دستگاه بشمار می آید. این مدل دستگاه عموما بصورت دوخت ریلی عمودی موجود می باشد.

5- دستگاه دوخت ریلی با تزریق گاز :

دستگاه دوخت ریلی با تزریق گاز به منظور بسته بندی محصولات غذایی و به جهت جلوگیری از فاسد شدن محصولات استفاده می شود. دستگاه دوخت ریلی ممتد با تزریق گاز در سه مدل رومیزی، عمودی و با پایه موجود می باشد. جهت تزریق گاز هنگام عملیات دوخت، گاز همزمان وارد کیسه شده و محصول نهایی بسته بندی می شود. این دستگاه یکی از پیشرفته ترین و کارآمد ترین دستگاه دوخت ریلی می باشد.

6- دستگاه دوخت ریلی دمنده

از دستگاه دوخت ریلی دمنده برای محصولاتی که ترد و شکننده و آسیب پذیرند،استفاده می شود. بسته بندی محصول همزمان با تزریق هوا به درون پاکت صورت گرفته که هوای تزریق شده در پاکت همانند ضربه گیر و محافظ برای محصول عمل می نماید. عموما این مدل دستگاه ها بصورت ریلی با پایه موجود می باشد. از این دستگاه می توان برای بسته بندی قطعات شکننده و ظروف یکبار مصرف و .. استفاده می شود.

7- دستگاه دوخت ریلی مکنده

از دستگاه دوخت ریلی مکنده برای محصولاتی استفاده می شود که باید تا حد ممکن هوای کیسه هنگام عملیات دوخت خالی گردد و این سبب عدم فساد محصول و کم حجم شدن کالا می گردد. این امر باعث افزایش طول عمر محصول می شود.
دستگاه دوخت ریلی مکنده برای محصولات الکترونیکی و همچنین برای محصولاتی که قرار است بعد از فرآیند بسته بندی فریز شوند، نیز کاربرد فراوان دارند.

0 Comments

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  17. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  18. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  19. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  20. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  21. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  22. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان