انواع دستگاه بسته بندی وکیوم و نحوه کارکرد

دستگاه سلفون کش
سپتامبر 13, 2017
دستگاه دوخت ریلی (سیل ریلی)
نوامبر 15, 2017

شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام با فعالیت مستر و پویا هم اکنون در زمره شرکت های برتر در زمینه ماشین آلات چاپ و بسته بندی شناخته شده است. ساختار مدیریتی این مجموعه همواره در تلاش بوده است که بصورت پویا و نظامند ، در طرح و توسعه دستگاه های بسته بندی به کارخانه جات در سطح کشور ایفای نقش نماید و با اتکا به دانش و تجربه نیروی انسانی خود در راستای تحقق اهدافی چون توسعه، صنعتی سازی و فناوری های نوین گام بردارد .

یکی از فعالیت های ماشین آلات بسته بندی فرهام،  در زمینه توسعه طراحی و ساخت و تهیه دستگاه های وکیوم برای بسته بندی طیف گسترده ای از صنایع غذایی می باشد که گزینه مناسبی برای کارخانجات صنایع غذایی و کارخانجات صنعتی برای بسته بندی می باشند.

دستگاه های وکیوم

بسته بندی وکیوم یا همان خلا یک روش بسته بندی نوین است که محصول در پاکت وکیوم قرار می گیرد و هوای درون آن قبل از سیل شدن گرفته می شود. یکی از مزایای این بسته بندی علاوه بر کاهش حجم بسته بندی و حمل و نقل آسان آن، کاهش اکسیژن داخل بسته می باشد که در صورت نیاز به تزریق گاز، سبب افزایش عمر مفید محصولات غذایی و مانع تغییر رنگ و بو مواد غذایی می گردد.

دستگاه های وکیوم با ابعاد و ظرفیت های مختلفی بسته به نوع محصول تولید می گردد که این طیف وسیع سبب استفاده از دستگاه های وکیوم در کلیه کارخانجات صنایع غذایی و بسته بندی شده است.

در دستگاه بسته بندی وکیوم زمان وکیوم و تزریق گاز با توجه به نوع محصول قابل تنظیم بوده و این دستگاه ها حافظه ذخیره سازی 5 برنامه را دارا می باشند. بسته به ضخامت پاکت محصول زمان دوخت و سرد شدن بعد از عملیات دوخت کاملا تحت کنترل بوده و قابل برنامه ریزی می باشند

دستگاه های وکیوم در صورت داشتن آپشن تزریق گاز قابلیت نصب سیستم تزریق گاز چندگانه با نسبت های مشخص را دارا می باشند.

نحوه کارکرد دستگاه وکیوم

جهت استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم ابتدا محصول درون پاکت وکیوم قرار گرفته و سپس توسط پمپ وکیوم متناسب با محصول مورد نظر هوای درون پاکت تخلیه شده و در صورت نیاز پس از تزریق گاز عملیات دوخت صورت می پذیرد.

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم

1- دستگاه وکیوم بدون محفظه

2- دستگاه وکیوم کابینی

دستگاه بسته بندی وکیوم بدون محفظه:

دستگاه های وکیوم بدون محفظه به دو دسته عمودی و افقی (بالشتی) تقسیم می گردند که در صنایع غذایی و صنعتی استفاده می گردد. از مزایای دستگاه های بسته بندی وکیوم بدون محفظه محدود نبودن ابعاد وزن محصول جهت وکیوم می باشد. دستگاه وکیوم عمودی قابلیت تزریق گاز همزمان را نیز دارا می باشد.

دستگاه وکیوم عمودی :

در دستگاه وکیوم عمودی محصول درون پاکت وکیوم قرار گرفته که با توجه به ابعاد محصول و کیسه آن میز کار از لحاظ ارتفاع قابل تغییر بوده و قابلیت تخلیه هوای پاکت در تزریق گاز همزمان را دارا می باشد. از دستگاه وکیوم عمودی جهت بسته بندی خشکبار، مواد پروتئینی، ماهی، در ابعاد بزرگ استفاده می گردد. در کارخانجات صنعتی از دستگاه وکیوم عمودی در صورت نیاز جهت بسته بندی رزین ها در مواد شیمایی که باید فاقد هوای درون پاکت باشند استفاده می گردد.

دستگاه وکیوم افقی :

در دستگاه وکیوم افقی پس از قرار گرفتن محصول درون پاکت وکیوم هوای درون پاکت توسط پمپ موجود در دستگاه گرفته شده و سپس عملیات دوخت صورت می گیرد. از دستگاه وکیوم افقی، جهت محصولاتی که بعد از عملیات تخلیه هوا نیازی به تزریق گاز ندارند، استفاده می شود. یکی از موارد استفاده از این دستگاه جهت کاهش حجم محصولات همچون پتو، بالشت، کیسه خواب و نظیر آن می باشد. از این دستگاه جهت بسته بندی وکیوم محصولات صنعتی، رزین ها در صورت نیاز و موارد مشابه استفاده می گردد.

دستگاه های وکیوم کابینی :

دستگاه های بسته بندی وکیوم کابینی در دو مدل تک کابین و دو کابین دسته بندی می شوند که می توانند به صورت ایستاده یا رومیزی باشند که هر یک بسته به نیاز کارخانه مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های وکیوم دو کابین سرعت بیشتری در بسته بندی محصولات دارند.

دسته بندی دستگاه های وکیوم تک کابین :

1- دستگاه وکیوم تک کابین 260

دستگاه های وکیوم تک کابین داری یک ست فک حرارتی می باشد. طول دوخت دستگاه وکیوم 260 میلی متر می باشد.

2- دستگاه وکیوم تک کابین 410

این دستگاه ها وکیوم 410در دو مدل رومیزی و ایستاده موجود می باشند. دستگاه وکیوم تک کابین دارای دو ست فک حرارتی جهت عملیات دوخت می باشد که این سرعت بسته بندی وکیوم را بخاطر استفاده از دو ست فک حرارتی همزمان با توجه به ابعاد محصول، را بالا می برد. بطور مثال اگر عرض کیسه 20 سانتی متر باشد می توان 4 کیسه را به طور همزمان وکیوم و تزریق گاز نمود. طول دوخت جهت عملیات وکیوم در این دستگاه 410 میلی متر می باشد.

4- دستگاه وکیوم تک کابین 510

دستگاه وکیوم 510 تک کابین به صورت رومیزی و ایستاده موجود می باشد. این دستگاه وکیوم دارای دو ست فک حرارتی جهت عملیات دوخت می باشد. طول دوخت این دستگاه 510 میلی متر می باشد. بخاطر دارا بودن دو فک در دو طرف دستگاه سبب تسریع در عملیات بسته بندی محصولات می گردد.

5- دستگاه وکیوم تک کابین L ایستاده

دستگاه وکیوم تک کابین L ایستاده داری دو ست فک حرارتی به صورت L جهت دوخت می باشند. طول دوخت این دستگاه 880 و 570 میلی متر می باشد. ابعاد بزرگ کابین یکی از مزایای بارز این دستگاه بوده که برای بسته بندی محصولات با ابعاد بزرگتر به کار می رود.

دسته بندی دستگاه های وکیوم دو کابین :

1- دستگاه وکیوم دو کابین 510

دستگاه وکیوم دو کابین 510 دارای دو کابین مجزا جهت تسریع در بسته بندی محصولات می باشد. داشتن دو کابین مجزا سبب افزایش سرعت بسته بندی می گردد بگونه ای که در یک کابین عملیات وکیوم در حال انجام می باشد کاربر در کابین دیگر علاوه بر جمع آوری پاکت های قبلی زمان چیدن محصولات جدید برای عملیات وکیوم را دارد. طول دوخت این دستگاه 510 می باشد.

2- دستگاه وکیوم دوکابین610

این دستگاه وکیوم دارای دو کابین مجزا جهت تسریع در کار انجام می باشد. طول دوخت دستگاه وکیوم 610 میلی متر می باشد. داشتن دو کابین مجزا سبب افزایش سرعت بسته بندی می گردد بطوری که در یک کابین عملیات وکیوم در حال انجام می باشد کاربر در کابین دیگر علاوه بر جمع آوری پاکت های قبلی زمان چیدن محصولات جدید برای عملیات وکیوم را دارد.

3- دستگاه وکیوم دو کابین شیبدار 510

دستگاه دو کابین شیبدار دارای دو کابین مجزا جهت تسریع در انجام کار می باشد. طول دوخت دستگاه وکیوم 500 میلی متر می باشد. از این دستگاه برای بسته بندی محصولات حاوی مایع، مانند ترشیجات و خیارشور و .. استفاده می شود.

از توانایی ویژه این دستگاه بسته بندی به شکل مکعب جهت محصولاتی مانند قهوه، پودر کاکائو، چای و خمییر مایه می باشد.

9 Comments

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان