دستگاه سلفون کش

دستگاه بسته بندی اسکین پک بدون نیاز به قالب
سپتامبر 13, 2017
انواع دستگاه بسته بندی وکیوم و نحوه کارکرد
نوامبر 15, 2017

مقدمه :

شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام با پیشرفت روز افزون در صنایع بسته بندی امکان استفاده از تجهیزات و تکنولوژی از ماشین آلات را برای کارخانجات تا کارگاه های کوچک حتی مشاغل خانگی فراهم آورده است. دستگاه استرچ کش یا سلفون کش در زمره یکی دیگر از دستگاه های بسته بندی ماشین آلات بسته بندی فرهام می باشد. کارایی و سرعت بسته بندی بالا و سبکی وزن این دستگاه یکی از مزایای این دستگاه بوده و دنیای بسته بندی را برای استفاده از کاربران گسترش داده است.

کلمه استرچ در لغت به معنای کشیدن می باشد. از استرچ غذایی در صنایع غذائی برای پوشش مواد غذائی سرد و گرم استفاده می شود. فیلم استرچ با توجه به داشتن شفافیت بالا و چسبندگی بالای آن و داشتن منفذ های ریز (که مانند سوپاپ عمل می کند) روی فیلم استرچ سبب می شود هوای داخل ظرف به خارج تخلیه شده لیکن هوای خارج به داخل وارد نمی شود و به همین دلیل باعث جلوگیری از عرق کردن محصول و کپک آن و ماندگاری بالای مواد غذایی می شود شفافیت و نازکی فیلم استرچ سبب جلا بخشیدن به محصول و افزایش فروش محصول نیز می گردد.

دستگاه سلفون کش حرارتی یا استرچ کش حرارتی به دو دسته زیر تقسیم می گردد :

1- دستگاه سلفون کش دستی یا استرچ کش دستی

2- دستگاه سلفون کش اتوماتیک یا استرچ کش اتوماتیک

دسته بندی دستگاه های استرچ کش دستی به صورت زیر می باشد :

1- سلفون کش فولادی یا استرچ کش فولادی

2- سلفون کش استیل بگیر یا استرچ کش استیل بگیر

3- سلفون کش استیل نگیر یا استرچ کش استیل نگیر

دستگاه سلفون کش یا استرچ کش دستی :

دستگاه سلفون کش دستی دارای المنت برش فیلم استرچ و اتو از جنس تفلون می باشد. روند کارکرد دستگاه سلفون کش دستی به این صورت می باشد که رول استرچ بروی دو غلطک قرار گرفته و فیلم از مسیر مشخص شده بروی دستگاه هدایت شده و بروری المنت برش قرار می گیرد. غلطک های موجود بروی دستگاه سبب سهولت گردش فیلم استرچ غذایی هنگام عملیات سلفون کردن محصول می گردد. المنت حرارتی یا برش حرارتی موجود بروی دستگاه استرچ کش توسط یک مکانیزم بسیار ساده روی دستگاه سلفون کش نصب گردیده است و این امر سبب برش فیلم استرچ هنگام کار کردن دستگاه می گردد. جهت استرچ کردن محصول ابتدا محصول را بروی سینی جلوی دستگاه قرار داده و بعد از پیچاندن فیلم به دور محصول و برش فیلم توسط المنت حرارتی الباقی فیلم کنار دور ظرف را به زیر ظرف انتقال داده و سپس جهت افزایش چسبندگی فیلم به ته ظرف بسته را بروی صفحه تفلونی دستگاه قرار می دهیم. دستگاه استرچ کش یا سلفون کش شامل یک دیمر جهت تنظیم دمای صفحه تفلونی با توجه به سرعت کاربر می باشد. دستگاه استرچ کش دستی ظرفیت تولید 100 بسته با توجه به سرعت اپراتور در ساعت را دارا می باشد. از دستگاه سلفون کش دستی در صنایع بسته بندی گوشت و مرغ و ماهی، سبزیجات، مواد غذایی، صیفی جات قارچ و میوه و .. می توان بهره گرفت.

تفاوت دستگاه استرچ کش فولادی با استرچ کش استیل نگیر یا بگیر در جنس ورق به کار رفته در دستگاه می باشد. دستگاه استرچ کش دستی فولادی به صورت ورق فولادی با رنگ الکترواستاتیک می باشد. ورق به کار رفته در دستگاه استرچ کش استیل بگیر استیل 316 بوده و جنس ورق استرچ کش استیل نگیر، استیل 304 می باشد.

دستگاه سلفون کش دستی در دو سایز 45 سانتی متر و 55 سانتی متر موجود می باشد. دستگاه استرچ کش 45 سانتی متر برای ماکزیمم عرض رول 40 سانتی متری و دستگاه سلفون کش 55 سانتی متری برای ماکزیمم عرض رول 50 سانتی متری مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه های استرچ کش دستی در سوپر مارکت ها، هایپر مارکت ها، قصابی ها، واحد های تولیدی کوچک و .. استفاده می گردد.

دستگاه استرچ کش تمام اتوماتیک :

در دستگاه استرچ کش اتوماتیک ابتدا محصول با ظرف بروی خط قرارگرفته و دستگاه به صورت اتوماتیک کلیه مراحل سلفون کشیدن محصول و برش و چسباندن سلفون اضافی به ته ظرف را انجام می دهد. سرعت بسته بندی در دستگاه استرچ کش اتوماتیک 1200 عدد در ساعت می باشد. از دستگاه استرچ کش اتوماتیک در کارخانجات با تولید روزانه بالا و صنایع پروتئینی و واحد های بزرگ تولیدی قارچ استفاده می گردد.

تهیه و تدوین : توسط بخش کارشناسان فنی شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام 

1 Comment

  1. 20payment.com گفت:

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان