5 کاربرد دستگاه دوخت ریلی

دستگاه های بسته بندی
10 مزیت استفاده از دستگاه‌های بسته بندی برای تولید کنندگان
ژانویه 11, 2024
کاربرد شیرینگ پک کابینی
نکات مهم در مورد دستگاه شیرینگ پک کابینی
فوریه 17, 2024

دستگاه دوخت ریلی با تنوع مدل‌ها و قابلیت‌های گوناگون، به یکی از ابزار‌های حیاتی در صنایع بسته‌بندی تبدیل شده است. این دستگاه با امکانات منحصر‌به‌فرد خود در بسته‌بندی محصولات، در انواع مختلف صنایع کاربرد‌های متنوعی دارد.
از بسته‌بندی محصولات غذایی تا محصولات صنعتی و الکترونیکی، دستگاه دوخت ریلی به دلیل سرعت، دقت، و کارایی بالا، جایگاه خود را به‌عنوان یک ابزار اساسی در فرآیند بسته‌بندی برجسته کرده است. در اینجا به بررسی پنج کاربرد دستگاه دوخت ریلی پرداخته خواهد شد.

معرفی دستگاه دوخت ریلی


این دستگاه بسته‌بندی به دلیل عملکرد بی‌نظیر خود، به یکی از ابزار‌های بسیار موثر در حوزه صنعت بسته‌بندی تبدیل شده است. این تجهیزات با سرعت بالا و قابلیت چاپ همزمان، عملیات دوخت و بسته‌بندی را در یک فرآیند یکپارچه و کارآمد انجام می‌دهند. از مزایای این دستگاه می‌توان به هزینه پایین تعمیر و نگهداری، کارایی بالا، و سرعت فوق‌العاده در فرآیند بسته‌بندی اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه، قابلیت تنظیم حرارت بر اساس ویژگی‌های محصول مورد بسته‌بندی است، از‌جمله وزن و جنس پاکت مصرفی. این ویژگی امکان بهینه‌سازی فرآیند بسته‌بندی بر اساس نوع محصول و جلوگیری از هر‌گونه خسارت به محصولات را فراهم می‌کند.

دستگاه دوخت ریلی با ارائه یک تحول جدید در صنعت بسته‌بندی، به دلیل سرعت بالا، سادگی عملکرد و امکان چاپ اطلاعات مهم مانند تاریخ تولید، انقضا و قیمت، به‌عنوان یک ابزار مناسب مورد استقبال شرکت‌ها قرار‌گرفته است. این تجهیزات با قابلیت تنظیم سرعت و حرارت، مناسب برای بسته‌بندی محصولات با ویژگی‌ها و جنس‌های متنوع می‌باشند، که این امر دستگاه را به‌صورت چندکاره و قدرتمند در عرصه صنعت بسته‌بندی تبدیل کرده است.
در این دستگاه‌ها، سرعت کانوایر تا ۱۶ متر بر دقیقه قابل تنظیم است و میزان حرارت نیز قابل تنظیم از ۰ تا ۴۰۰ درجه برای ضخامت مختلف نا‌یلون مصرفی می‌باشد. این ابزار‌ها برای بسته‌بندی محصولات گوناگون از قند، شکر، آجیل، حبوبات و نان تا مایعات، خشکبار، وسایل الکترونیکی و صنعتی به‌کار می‌روند.

انواع دستگاه‌های دوخت ریلی

انواع دستگاه‌های دوخت ریلی

دستگاه‌های دوخت ریلی، با تنوع مدل‌ها و قابلیت‌های مختلف، در دسته‌بندیهای مختلفی عرضه می‌شوند.

• مدل رومیزی یا افقی:

این دستگاه، برای بسته‌بندی محصولات خشک و بدون مایعات طراحی شده است و از نسخه رومیزی آن برای بسته‌بندی حبوبات، آجیل، خشکبار و ظروف یکبار مصرف استفاده می‌شود.

• مدل عمودی یا دو منظوره:

دستگاه دوخت ریلی عمودی برای بسته‌بندی مایعات در کیسه یا محصولات حاوی مایع مانند خیارشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوخت ریلی عمودی

معرفی دوخت ریلی عمودی

• مدل پایه یا ریلی ایستاده:

این دستگاه کاملا مشابه مدل ریلی رومیزی می‌باشد با این تفاوت که دارای پایه‌ای چرخ‌دار می‌باشد و دیگر احتیاجی به میز کار نداشته و به‌راحتی قابل جابجایی می‌باشد و برای محصولات مشابه با مدل رومیزی استفاده می‌شود.

• دوخت ریلی صنعتی:

دستگاه‌هایی با قابلیت‌های خاص صنعتی که برای بستهبندی محصولات با وزن بالای ٢٠ گیلوگرم طراحی شده‌اند.

• دوخت ریلی با تزریق گاز:

این دستگاه، با هدف بسته‌بندی محصولات غذایی و جلوگیری از فاسد شدن، به‌عنوان یک ابزار پیشرفته و کارآمد در عرصه بسته‌بندی محصولات مصرفی معرفی می‌شود.
در هنگام انجام عملیات دوخت، این دستگاه نه‌تنها به شکل اتوماتیک محصول را بسته‌بندی می‌کند، بلکه گاز محافظتی نیز به‌صورت همزمان وارد کیسه می‌شود تا از فرآیند فساد و خراب شدن محصولات جلوگیری نماید.

• مدل دمنده و مکنده:

دستگاه دوخت ریلی دمنده برای محصولات ترد و شکننده به‌کار می‌رود، زیرا با استفاده از پمپ هوا روی دستگاه، هوا داخل کیسه می‌شود و به‌عنوان یک ضربه گیر عمل می‌کند. در مقابل، دستگاه دوخت ریلی مکنده برای محصولاتی که نیاز به حجم کمتر هوا درون کیسه دارند، به‌کار می‌رود.
این عمل باعث جلوگیری از فساد محصول و کاهش حجم کالا می‌شود، که در نتیجه منجر به افزایش طول عمر محصول می‌گردد. این دستگاه به‌خصوص برای بستهبندی محصولات الکترونیکی و همچنین برای محصولاتی که قرار است بعد از بسته‌بندی فریز شوند، مناسب است.

۵ کاربرد دستگاه دوخت ریلی

• بسته‌بندی محصولات غذایی: دستگاه دوخت ریلی برایبسته‌بندی محصولات غذایی نظیر حبوبات، آجیل و خشکبار با سرعت و دقت بالا به‌کار می‌رود.
• بسته‌بندی ترشی‌جات و سبزیجات: در صنایع تولید ترشی‌جات و سبزیجات، دستگاه دوخت ریلی به‌عنوان یک ابزار اساسی برای بسته‌بندی این محصولات حساس، برای حفظ تازگی و کیفیت به‌کار می‌رود.
• بسته‌بندی مواد مایع و پودری: این دستگاه با قابلیت بسته‌بندی مواد مایع مانند سس‌ها و ادویه‌جات، همچنین پودر‌ها، در صنایع مختلف به‌کار می‌رود.
• بسته‌بندی پاکت‌های وی پک: برای بسته‌بندی محصولات پزشکی، دارویی، لباس‌های بیمارستانی و کلیه تجهیزات بیمارستانی که باید استریل گردند استفاده می‌شود.
• بسته‌بندی محصولات الکترونیکی: در صنعت بستهبندی محصولات الکترونیکی، دستگاه دوخت ریلی به دلیل دقت بالا و قابلیت کنترل حرارت، برای بسته‌بندی این نوع محصولات استفاده می‌شود.

کاربرد دستگاه دوخت ریلی

موارد استفاده از دستگاه دوخت ریلی


سریع، دقیق و حرفه‌ای، با دستگاه دوخت ریلی

با دستگاه دوخت ریلی از شرکت فرهام پک، فرآیند بسته‌بندی به یک تجربه سریع، دقیق و حرفه‌ای تبدیل می‌شود. این دستگاه با قابلیت بسته‌بندی انواع محصولات از‌جمله حبوبات، آجیل، سبزیجات و مواد مایع، از طریق دوخت ریلی با سرعت بسیار بالا و دقت فوق‌العاده به ایجاد بسته‌بندی‌های استاندارد و با‌کیفیتی می‌پردازد. این دستگاه با توانایی تنظیم درجه حرارت و سرعت دوخت، به‌کاربر امکان‌پذیری بیشتر در بسته‌بندی محصولات را می‌دهد. خرید این دستگاه از فرهام پک به‌عنوان یک تصمیم هوشمندانه در جهت بهبود فرآیند بسته‌بندی و افزایش بهره‌وری تولید محصولات مختلف در صنایع مختلف مطرح می‌شود.


سوالات متداول

۱. دستگاه دوخت ریلی چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه دوخت ریلی سیستم عملکرد الکترومکانیک داشته و استفاده از آن به این صورت می‌باشد که کاربر پاکت یا کیسه محصول را در ابتدای دستگاه و بین دوغلتک قرارمی دهد از یک طرف غلتک‌ها و پارچه نسوز و از طرفی نوار نقاله سبب حرکت پاکت به سمت جلو شده و محصول را به جلو می‌راند به این ترتیب دو لبه پاکت به هم دوخته می‌شود و عملیات دوخت به‌پایان می‌رسد.

۲. چه محصولاتی با دستگاه دوخت ریلی بسته‌بندی می‌شوند؟

دستگاه دوخت ریلی برای بسته‌بندی محصولات متنوع از‌جمله حبوبات، آجیل، سبزیجات، ترشی‌جات، مایعات، غذا‌های آماده، خشکبار، شکلات، حبوبات، و محصولات الکترونیکی به‌کار می‌رود.

۳. چه مزایایی در استفاده از دستگاه دوخت ریلی وجود دارد؟

مزایای استفاده از دستگاه دوخت ریلی شامل سرعت عملکرد بالا، کاربری آسان، هزینه تعمیر و نگه داری پایین و دوخت هر نوع پاکت با ضخامت‌های مختلف و دوخت پاکت‌های کاست‌دار می‌باشدو همچنین امکان انتخاب مدل دوخت سوزنی و خطی، امکان تنظیم درجه حرارت و سرعت، عرض دوخت یک سانتیمتر، کمک به حفظ طول عمر محصولات و سادگی در باز شدن بسته توسط مصرف‌کننده، می‌باشد.

۴. دستگاه دوخت ریلی چه ویژگی‌هایی برای کاربر دارد؟

این دستگاه از ویژگی‌هایی چون توانایی تنظیم درجه حرارت و سرعت دوخت، اتصال به‌دستگاه‌های تاریخ زن و لیبل‌زن، مصرف انرژی کم‌، سرعت بالا در عملیات بسته‌بندی، و عملکرد تمام‌خودکار برخوردار است.

۵. انتخاب دستگاه دوخت ریلی مناسب برای کسب‌و‌کار به چه عواملی وابسته است؟

برای انتخاب بهینه‌ترین دستگاه دوخت ریلی، مهم است که نیاز‌ها و خصوصیات خاص کسب‌و‌کار مدنظر قرار گیرد. عواملی چون نوع محصول، حجم تولید، نوع بسته‌بندی مورد نیاز و قابلیت‌های تنظیمات دستگاه بررسی شوند تا انتخاب مناسبی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان