10 مزیت استفاده از دستگاه‌های بسته بندی برای تولید کنندگان

یک دستگاه بسته بندی خوب از چه ویژگی هایی برخوردار است؟
ژانویه 4, 2024
5 کاربرد دستگاه دوخت ریلی
ژانویه 26, 2024

دستگاه‌های بسته بندی به عنوان ابزارهای حیاتی در صنعت بسته بندی محصولات شناخته می‌شوند و نقش بسیار اساسی در بهبود عملکرد و کیفیت کسب‌ و کارهای بسته بندی داشته و با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد، تاثیر چشمگیری در ارتقاء کارایی تولید دارند.
از جمله مزایای حیاتی دستگاه‌های بسته بندی می‌توان به کاهش هزینه‌های تولید، افزایش سرعت فرآیند بسته بندی، بهبود کیفیت بسته بندی، طولانی‌تر کردن عمر محصولات و افزایش سطح امنیت در بسته بندی اشاره کرد. در این مقاله، به بررسی این مزایا و اهمیت دستگاه‌های بسته بندی در بهبود کسب و کارها خواهیم پرداخت.

10 مزیت استفاده از دستگاه‌های بسته بندی برای تولید کنندگان

۱. مدیریت افزایش تقاضا

در نگاه اول، افزایش تقاضا نشان‌دهنده این است که کسب و کار شما درست عمل می‌کند. تعداد بیشتر سفارش‌ها به معنای داشتن مشتریان راضی است و باعث کسب سود بیشتری می‌شود. با این حال، همانطور که هر مدیر تولیدی تایید می‌کند، افزایش تقاضا ممکن است مشکلات خود را به همراه داشته باشد اگر شرکت شما قدرت مقابله لازم را نداشته باشد.
هزینه‌های اضافی نیروی کار و کمبود پرسنل می‌تواند منجر به کاهش سود، تاخیر در تحویل و مشکلاتی در کیفیت نهایی شود. اگر کسب و کار شما نتواند با این سرعت همگام شود، مشتریانی همچون خرده‌فروشان را از دست خواهید داد.

به صورت کلی، اتوماسیون می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت تولید خود را افزایش دهید، به ویژه اگر قبل از رشد پیش‌بینی شده، دستگاه‌های بسته بندی را که به راحتی می‌توانید ارتقاء دهید، خریداری کنید.

مدیریت افزایش تقاضا

راه های مدیریت افزایش تقاضا

۲. کاهش هزینه‌های نیروی کار

برای اکثر کسب‌ و کارها، نیروی کار هزینه‌بر است، به‌ویژه زمانی که مالیات حقوق، حقوق تعطیلات، حقوق بیماری، آموزش و بازنشستگی را در نظر بگیرید. استخدام نیروی کار به صورت کلی می‌تواند سود را کاهش دهد.

دستگاه‌های بسته بندی می‌توانند هزینه را کاهش دهند، زیرا تنها چند اپراتور نیاز دارند. و در کسب و کارها نیازی به نگرانی در مورد شیفت‌ها ندارد و می‌تواند پرسنل را در انجام وظایف بهتری که ارزش افزوده دارند، مانند خدمات مشتری، مدیریت و نگهداری، بکار گیرد. به طور کلی، اتوماسیون بسته بندی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد اما در واقع تولید و کیفیت را افزایش می‌دهد.

۳. کاهش هدررفت و ردیابی محصول

در کارهای انسانی اشتباهاتی رخ میدهد که بدون شک به افزایش هدررفت از طریق بسته بندی‌های نامناسب، محصولات آسیب‌دیده و استفاده از مواد بیشتر از حد برای بسته بندی محصولات منجر می‌شود. این موارد به مرور زمان جمع می‌شوند و می‌توانند سود کلی را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند.

برای مثال دستگاه‌های اتوماتیک پرکننده مایعات، پر کردن را با دقت بالا انجام می‌دهند، کاهش هدررفت از طریق پرشدن بیش‌اندازه و یا کمتر از حد مجاز را کاهش می‌دهند، البته قابل ذکر است که در صورت ایجاد هر یک از این موارد احتمال پیگرد قانونی از نظر سازمان‌های مربوطه وجود دارد.
علاوه برا آن، دستگاه‌های بسته بندی تعداد مشخصی از محصولات را بسته بندی می کنند و احتمال نشت را کاهش داده و محصولاتی با کیفیت بیشتر را ارائه می دهند.

۴. افزایش کیفیت

نیروی کار ممکن است ظرف‌ها را بیش از حد پر کنند، بسته بندی را آسیب بزنند، برچسب‌ها را به‌طور اشتباه بچسبانند یا درب‌ها را به اندازه کافی نبندند. در نهایت این موارد موجب هدررفت محصولات و نارضایتی مشتری می‌شوند، برای جلوگیری و کاهش این موارد کسب و کارها نیاز به استخدام پرسنل اضافی جهت اطمینان از کیفیت و رفع خطاهای دارند.
در اتوماسیون بسته بندی محصولات، این موارد به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد و در نتیجه خطای نیروی کار تاثیر چندانی در کیفیت نهایی بسته بندی نخواهد داشت.

۵. افزایش سرعت تولید و بهبود بهره‌وری

البته یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های بسته بندی افزایش سرعت تولید است که همراه با کاهش هزینه و بهبود بهره‌وری خواهد بود. به طور کلی، افزایش یا کاهش تولید محصول به راحتی امکان‌پذیر است.

بدون شک، همیشه یک دستگاه بسته بندی به تنهایی نمی‌تواند سرعت یا بهره‌وری را بهبود بخشد و یک کسب و کار ممکن است نیاز به ارزیابی کل فرآیند تولید خود داشته باشد. با این حال، افزودن دستگاه مناسب برای انجام فرآیند مورد نظر موثر است.

افزایش سرعت تولید

افزایش کیفیت بهره وری

۶. افزایش بهداشت کار و ایمنی

کارهای تکراری ممکن است ذهن را خسته کند و در نتیجه افراد ممکن است توجه خود را از دست دهند. در اینصورت اتوماسیون افراد را از انجام وظایف تکراری خارج کرده و میزان حمل و نقل سنگین را کاهش می‌دهد، همچنین بهبود بهره‌وری را افزایش داده و آسیب‌ها و حوادث را کاهش می‌دهد.

۷. حفظ رقابت‌پذیری

یکی از واقعیت‌های بسته بندی این است که هر روزه شرکت‌های بیشتری در حوزه اتوماسیون سرمایه‌گذاری می‌کنند، به خصوص در منطقه آسیایی که کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن در این زمینه پیشرفت کرده‌اند.
سوال دیگری که پیش می‌آید این است، شرکت‌ها چگونه می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند؟
بدون اتوماسیون، یک شرکت ممکن است در مقایسه با رقبا بهره‌وری کمتری داشته باشد و احتمال موفقیت آن‌ها در بازارهای متغیر کم است. سیستم‌های بسته بندی اتوماتیک نه تنها به شرکت‌ها در بالا رفتن کیفیت نهایی بسته بندی کمک میکند، بلکه می‌توانند به آنها در کسب امتیاز بین رقابا نیز یاری رساند.

۸. آزاد کردن کارگران از کارهای تکراری

تعداد کمی از افراد واقعاً از کارهای بسیار تکراری لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند کاری متنوع‌تر و جذاب‌تر داشته باشند. برای شرکت‌ها، پرداخت دستمزد و هزینه‌های این وظایف می‌تواند سود را کاهش دهد، در حالی که همان دستمزد می‌توانست کسی را در نقشی با ارزش‌تر حمایت کند.

اتوماسیون می‌تواند کارگران را از یکنواختی آزاد کند و آنها را به وظایف جذاب‌تر در خدمات مشتریان، نظارت، عملیات ماشین یا فناوری اطلاعات هدایت کند. این موضوع منجر به کاهش نرخ جابه‌جایی کارکنان و افزایش تعداد کارمندانی که در شغل‌های جذاب و با فرصت‌های توسعه شخصی بیشتر مشغول هستند، میشود.

۹. بهبود فاصله‌گذاری اجتماعی

به علت شیوع کووید-۱۹، شرکت‌ها در سراسر جهان مجبور شدند به شیوه‌های کار جدیدی روی آورند، به ویژه حمایت از فاصله‌گذاری اجتماعی. بدیهی است که ایجاد فاصله بین کارکنان، تولید را در بخش‌های مختلف صنایع به طور قابل توجهی کاهش داده است.
با استفاده از دستگاه‌های بسته بندی اتوماتیک نیاز به تعداد کمتری کارکنان در کارگاه وجود دارد، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی آسان‌تر می‌شود و در واقع به تسریع تولید کمک می‌کند.

۱۰. بهره‌گیری بهتر از فضای کف

می‌توان گفت، فضای کف هزینه دارد و افزایش تولید نیاز به فضای بزرگتر یا گسترش امکانات دارد که منجر به افزایش مالیات کسب و کار می‌شود. اگر بخواهید تولید را ارتقا دهید، اما فضا محدود است، سیستم‌های بسته بندی اتوماتیک می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

البته اتوماسیون نیاز به برنامه‌ریزی دارد، اما بهره‌مندی از تخصص برنامه‌ریزان ماهر مانند ماشین‌آلات بسته بندی فرهام پک می‌تواند اثر بخش باشد. در این زمینه با توجه به وسعت کسب و کار شما بهترین اتوماسیون و دستگاه‌های بسته بندی پیشنهاد می‌شود.

بهترین دستگاه های بسته بندی را از ما خریداری کنید

دستگاه های بسته بندی امروزه نقش بسیار حیاتی در صنایع مختلف دارند و تأثیر فوق‌العاده‌ای بر بهبود کیفیت و ماندگاری محصولات دارند. این دستگاه‌ها با اتخاذ تکنولوژی‌های پیشرفته، فرآیند بسته بندی را بهبود می‌بخشند و از لحاظ بهداشتی و استانداردهای کیفیت، تضمین می‌کنند که محصولات به دست مصرف‌کننده با حداکثر ایمنی و کیفیت مناسب منتقل شوند.
این دستگاهها علاوه بر افزایش کارایی و سرعت تولید، هزینه‌های ناشی از خطاها و ضایعات را کاهش داده و از لحاظ اقتصادی نیز به شرکت‌ها کمک می‌کنند. در نتیجه، به کمک دستگاه های بسته بندی، امکان ارائه محصولات با کیفیت و قابل اطمینان به بازار فراهم می‌شود.

اگر قصد خرید دستگاه های بسته بندی برای شرکت یا کسب و کار خود را دارید می توانید به سایت فرهام پک مراجعه و این دستگاه ها را با بترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

سوالات متداول

1. چگونه دستگاه‌های بسته بندی می‌توانند به کسب و کارها در مواجهه با افزایش تقاضا کمک کنند؟
دستگاه‌های بسته بندی با افزایش سرعت و کیفیت بسته بندی، تولیدات را بهبود می‌بخشند و به کسب و کار این امکان را می‌دهند که به راحتی با افزایش تقاضا روبرو شوند.

2. چگونه استفاده از دستگاه‌های بسته بندی به کاهش هزینه‌های نیروی کار کمک می‌کند؟
با کاهش نیاز به نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری، دستگاه‌های بسته بندی می‌توانند به کسب و کارها کمک کنند تا هزینه‌های نیروی کار را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

3. چگونه استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به افزایش سرعت تولید و بهبود کارایی منجر شود؟
دستگاه‌های بسته بندی با افزایش سرعت تولید، کاهش زمان‌های تولید و بهبود کارایی کلی، به کسب و کارها این امکان را می‌دهند که بازدهی خود را افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان