هر آنچه که باید در مورد دستگاه پک لیوان بدانید

دستگاه های بسته بندی | فرهام پک
اهمیت استفاده از دستگاه های بسته بندی
فوریه 7, 2023
دستگاه استرچ پالت
دستگاه استرچ پالت همراهی ایده آل برای بسته بندی
می 11, 2023

هنگامی که به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها برای خرید می‌روید با مواد غذایی مختلفی مواجه می‌شوید که دارای بسته بندی خاصی هستند. بسته بندی‌ها باعث تازگی مواد غذایی شده و از ورود هرگونه آلودگی و گرد و خاک به داخل بسته جلوگیری می‌کند. یکی از بسته بندی‌های رایج که احتمالا بارها آن را دیده‌اید، بسته‌های لیوانی شکل می باشند. بسته بندی مواد غذایی مختلفی مانند لواشک یا ترشک، زیتون، ترشی ، بستنی، شیر، دوغ، آب معدنی و غیره در دسته بسته بندی‌های لیوانی قرار دارد. تمامی این بسته بندی‌ها توسط دستگاه پک لیوانی یا سیل لیوانی انجام می‌گیرند.

اگر شما هم جز افراد فعال در حوزه تولید و تهیه مواد غذایی هستید و به دنبال راهی بهداشتی و سریع برای بسته بندی کردن محصولات خود می‌گردید می‌توانید دستگاه پرس لیوان را تهیه کنید. در این مقاله شرکت فرهام به توضیح و بررسی کامل این دستگاه‌ها پرداخته و ویژگی‌ها و شیوه کار با آن‌ها را آموزش خواهد داد. اگر شما هم به این حوزه علاقمند هستید می‌توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در نهایت اطلاعات و دانش خود را افزایش دهید.

دستگاه سیل لیوانی چیست؟

پیش از اینکه اطلاعاتی درباره مشخصات و طرز کار دستگاه در اختیار شما قرار دهیم، در مورد چیستی این دستگاه توضیحاتی ارائه می‌دهیم. این دستگاه در مدل‌ها و انواع مختلفی وجود دارد که به بسته بندی محصولات استوانه‌ای و دایره‌ای شکل می‌پردازد. شما برای بسته بندی محصولات خود تنها کافی است رول و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید. بعد از این مورد شما می‌توانید با استفاده از پرس و وکیوم کردن محصولات دلخواه خود را بسته بندی کنید.

جالب است بدانید این دستگاه‌ها قابل سفارش هستند و شما می‌توانید با توجه به شکل ظروف خود این دستگاه را برای بسته بندی به شکل دایره‌ای، مربعی، مستطیلی و بیضی انتخاب و خریداری کنید. در ادامه توضیحات کاملی درباره ویژگی‌ها و مشخصات این نوع دستگاه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌توانید از آن‌ها بهره مند شوید.

 

این دستگاه‌ها در مدل‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند برای کسب و کارهای گوناگون مفید واقع شود. شما می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود، دستگاه فول اتومات، اتومات یا نیمه اتومات را انتخاب کنید، سپس اقدام به بسته بندی محصول مورد نظر خود کنید. این دستگاه کاربردی، با نام‌های پک لیوان، پرس لیوان، سیل لیوان یا cup sealer شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های تمام شده خود و همچنین بالا بردن سرعت تولید و راندمان خود از این دستگاه‌ها کمک بگیرید. رول‌ها و فیلم‌های به کار رفته در این دستگاه‌ها با توجه به جنس ظروف بسته بندی انتخاب می‌شوند.

انواع دستگاه پک درب لیوان

همانطور که گفتیم این دستگاه‌ها کاربردهای بسیاری در کسب و کارها و صنایع مختلف دارند. به همین دلیل در انواع مختلف ساخته شده‌اند تا تمامی افراد با هر بودجه و توانی امکان خرید آن‌ها را داشته باشند و همچنین بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه درباره انواع این دستگاه‌ها توضیحات کاملی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

دستگاه سیل وکیوم لیوان نیمه اتوماتیک

یکی از کاربردی‌ترین و پرمتقاضی‌ترین نوع دستگاه‌های پرس لیوان، نوع نیمه اتوماتیک است. این دستگاه‌ها دارای سایز کوچکی بوده و مناسب برای استفاده در کسب و کارهای خانگی، کارگاهی و مغازه‌‌ای است. دستگاه‌های نیمه اتوماتیک می‌توانند بیش از 300 محصول را در یک ساعت بسته بندی کنند. معمولا شکل محصولات قابل بسته بندی توسط این دستگاه‌ها بسته‌های دایره‌ای شکل است. معمولا برای بسته بندی محصولاتی با دهانه 75 تا 95 میلی متر از این دستگاه‌های نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود.در این مدل دستگاه، اپراتورکشو را به بیرون هدایت کرده و بعد از قرار دادن ظرف درون قالب و بردن کشو به داخل با پایین آوردن اهرم عملیات پرس انجام می گردد و رول توسط موتور برای مرحله بعدی آماده می گردد.

سیل وکیوم | فرهام پک

 

دستگاه سیل وکیوم لیوان اتوماتیک

این دستگاه‌ها عملکرد نسبتا بهتری از دستگاه‌های نیمه اتوماتیک دارند و از این طریق سرعت بسته بندی را نیز افزایش می‌دهند. برای کار با این دستگاه‌ها اپراتور و نیروی انسانی کمتر دچار زحمت می شود، زیرا بخشی از عملیات به صورت اتومات انجام می‌شود و اپراتور فقط کشو را بیرون می کشد و ظرف را داخل کشو قرارمی دهد و مرحله پرس کردن و جمع شدن رول توسط دستگاه انجام می‌گیرد.

دستگاه سیل وکیوم لیوان فول اتوماتیک

یکی از بهترین دستگاه‌های پک لیوانی نوع فول اتوماتیک آن است. این دستگاه‌ها دارای قدرت و راندمان بالایی هستند و در واحدهای بزرگ صنعتی از آن‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به دلیل اتوماتیک بودن از سرعت بالایی برخوردار نبوده و با سرعت از پیش تعیین شده تمام مراحل بیرون راندن کشو ، پرس و چرخش رول به طور اتوماتیک انجام می پذیرد . بیشترین کاربرد دستگاه‌های اتوماتیک در کارخانه‌های تولید بستنی، آبمیوه، لواشک، ماست و دیگر لبنیات گزارش شده است .

نحوه کار دستگاه پک لیوان

با سه نوع از پرکاربردترین دستگاه‌های سیل وکیوم لیوان یعنی فول اتومات، اتومات و نیمه اتومات آشنا شدید. در این بخش در مورد نحوه کار با آن دستگاه‌ها آشنا می‌شوید. همانطور که گفته شد دستگاه‌های فول اتومات به صورت خودکار عملیات لازم را انجام می‌دهند، به همین دلیل شیوه کار خاصی برای این دستگاه‌ها وجود ندارد، تنها کافی است آن را به برق متصل کرده و دکمه استارت آن را فشار دهید.

برای دستگاه‌های اتوماتیک بسیاری از کارها به صورت خودکار و اتومات انجام می‌شود. برای مثال وارد شدن محصولات و همچنین آمدن رول بر روی هریک از ظروف به صورت خودکار انجام می‌گیرد؛ در حالیکه کار نهایی یعنی پایین آوردن اهرم و پرس شدن رول بر روی ظروف توسط نیروی انسانی انجام می‌گیرد.

برای دستگاه‌های نیمه اتومات تمامی کارها و عملیات توسط نیروی انسانی انجام می‌گیرد. یه طوری که در ابتدا محصولات را در محل مناسب خود قرار می‌دهد، سپس این کشو را به داخل می‌فرستند و در نهایت قالب را بر روی آن‌ها قرار داده و اهرم را پایین می‌آورد تا رول بر روی ظروف قرار گرفته و پرس شود. همانطور که دیدید کار با دستگاه‌های نیمه اتومات نیازمند صرف انرژی و زمان بسیاری است؛ اما در مقایسه قیمت پایین‌تری دارد.

مشخصات دستگاه پک لیوان

تا این قسمت با انواع دستگاه‌های سیل لیوانی آشنا شدید و کاربرد هریک را شناختید. حال وقت آن رسیده است اطلاعات کامل و جامعی درباره این دستگاه‌ها در اختیار شما قرار دهیم.

  • این دستگاه‌ها مناسب برای بسته بندی محصولاتی است که دارای دهانه 75 یا 95 میلی متری هستند.
  • دراین دستگاه ها ارتفاع ظرف مهم نیست و می توان از لیوان با ارتفاع استاندارد و ظرف دایره کوتاه مانند ظرف های ماست تکنفره استفاده کرد. داشتن این قابلیت دامنه کاربرد این دستگاه را افزایش می دهد.
  • نوع فیلم‌های به کار رفته در این بسته بندی‌ها با توجه به نوع محصول و متریال ظروف بستگی دارد. این فیلم‌ها معمولا متناسب با جنس ظرف از جنس PP، PE و psانتخاب می شوند.
  • امکان استفاده از این دستگاه‌ها در بستنی فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، مدارس و سایر فروشگاه‌ها نیز وجود دارد.
  • بسیاری از مواد غذایی تاریخ دار هستند و باید تاریخ تولید و انقضای این محصول مشخص شود. به همین دلیل امکان افزودن تاریخ زن به این دستگاه‌ها نیز وجود دارد.
  • این دستگاه سیستم مکانیکی داشته و دارای قدرت و توان بالایی است.
  • برای انجام درست و صحیح عملیات درهمه نوع این دستگاه‌ها چشم‌های الکترونیکی کار گذاشته شده است این دستگاه‌ها امکان جمع کردن رول به صورت اتوماتیک را داشته و همچنین می‌توانند محصولات و لیوان‌های بسته بندی شده را بشمارند.
  • اگر بخواهیم در مورد مشخصات فنی دستگاه پک لیوان اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم می‌توانیم به ولتاژ 220، توان 500 وات، وزن حدودی 18 کیلوگرم، درجه حرارت 0 تا 300، سرعت 300 در ساعت و غیره اشاره کنیم. معمولا این دستگاه‌ها قابلیت شستسشو دارند و از این رو بایستی در هنگام خرید به جنس استیل آن توجه کنید. ابعاد این دستگاه‌ها معمولا با توجه به قدرت و توان آن متفاوت است؛ اما اگر بخواهیم اندازه یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها را بیان کنیم می‌توانیم به ابعاد 550*350*250 میلی متر اشاره کنیم. دانستن این موارد و نکات به شما کمک می‌کند تا در انتخاب دستگاه دقت زیادی داشته و انتخاب مناسبی داشته باشید.

دستگاه پرس لیوان | فرهام پک

 

کاربرد دستگاه پک لیوان

دستگاه پک لیوان در بخش‌ها و صنایع مختلفی کاربرد دارد. در ادامه می‌توانیم اطلاعات مفیدی درباره موارد استفاده این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم.

  • بستنی فروشی‌ها

اگر بستنی فروشی سنتی دارید یا اگر کارخانه بستنی فروشی دارید می‌توانید از این دستگاه‌ها در بسته بندی مستطیل شکل آن که به سیل سالادی معروف است استفاده کنید. و همچنین از مدل دایره ای آن برای پک کردن آیس پک و بستنی های لیوانی می توان استفاده کرد.

  • آبمیوه فروشی‌ها

معمولا در مغاره‌های آبمیوه فروشی یا معجون فروشی بهداشتی از این دستگاه‌ها استفاده می‎شود تا از این طریق کیفیت محصول افزایش بافته و مشتریان بسیاری بتوانند به دلیل رعایت بهداشت به این مغازه اعتماد کنند. برخی از افراد این دستگاه‌ را به عنوان دستگاه بسته بندی آبمیوه نیز می‌شناسند.

  • کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها

در رستوران‌ها و کافه‌ها برای بهبود بهداشت و رعایت استانداردهای موجود از دستگاه‌ پک لیون برای بسته بندی دوغ، ماست ، زیتون ،ترشی و سالاد استفاده می‌شود.

  • آجیل فروشی‌ها

در آجیل فروشی‌ها برای بسته بندی کردن لیوانی و یک نفره آجیل‌ها از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. معمولا این آجیل‌های بسته بندی شده در مدارس یا ادارات دولتی و خصوصی توزیع می‌شوند.

  • در پذیرایی مراسم

در اعیاد و مراسمات مذهبی معمولا نذرهایی همچون شربت، شیر و غیره توسط هیئت‌ها و مسجدها داده می‌شود. به همین دلیل یکی از مشتریان این دستگاه ها، هیئات مذهبی هستند .

  • لواشک و ترشک فروشی

یکی دیگر از پرطرفدارترین محصولات غذایی و تنقلات لواشک‌ها و ترشک‌ها هستند که برای اینکه بسته بندی بهداشتی داشته باشند برای بسته بندی این نوع از محصولات از دستگاه پک لیوان استفاده می‌شود.

اطلاعات لازم برای انتخاب دستگاه پک درب لیوان

در انتخاب دستگاه پک لیوان باید برخی از نکات و موارد را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه چند فاکتور اصلی و مهم برای انتخاب دستگاه پک لیوان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گواهینامه‌های موجود

این دستگاه‌ها برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشند بایستی گواهی‌های مانند CE و UL را داشته باشند. این گواهینامه‌ها نشان دهنده عملکرد درست و صحیح آن‌ها است که توسط موسسات نظارتی مختلف تایید شده و موفق به اخذ گواهینامه شده است.

داشتن گارانتی

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام انتخاب دستگاه به آن توجه کنید، داشتن گارانتی مناسب برای دستگاه است. داشتن گارانتی برای دستگاه پک لیوان می‌تواند خیال شما را راحت کند تا از خرابی و از کار افتادن دستگاهتان هراسی نداشته باشید. ماشین آلات بسته بندی فرهام با تیم پشتیبانی و خدمات پس از فروش همواره در کنار مشتریان خود می باشد.

متریال‌های بسته بندی

بهتر است در انتخاب دستگاه به جنس‌ها و متریال‌هایی که این دستگاه‌ها می‌توانند بسته بندی کنند توجه شود. بسیاری از دستگاه‌ها امکان پرس کردن ظروف پلاستیکی PET، PP و ps را دارند. هر چه دستگاه از جنس‌های مختلفی پشتیبانی کند و امکان بسته بندی آن‌ها را داشته باشد می‌تواند پر کاربردتر و پرمتقاضی تر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها برای بسته بندی ظروف لیوانی آشنا شدید و موارد مصرف آن‌ها را نیز شناختید. در مورد انواع دستگاه‌های فول اتومات، اتومات و نیمه اتومات اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفت و نحوه کار با هریک از آن‌ها به شما توضیح داده شد. حال شما می‌توانید برای تهیه این دستگاه پرکاربرد به سایت شرکت فرهام مراجعه کنید و از میان موارد موجود دستگاه دلخواه خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

مجموعه فرهام یکی از شرکت‌های موفق در زمینه تولید و فروش دستگاه‌های بسته بندی است که دارای سابقه بسیار در این زمینه است. این شرکت دارای خدمات پیش از فروش متعددی مانند شناسایی نیاز مشتری، بررسی بودجه و فضا مشتری، آگاه کردن مشتری، دادن مشاوره صحیح و معرفی دستگاه‌ها است. همچنین این دستگاه دارای خدمات پس از فروش بسیاری است که می‌توان از میان آن‌ها به مواردی همچون حمل و نصب و راه اندازی محصول، پشتیبانی از قطعات یدکی و گارانتی یکساله محصول اشاره کرد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش و خرید محصول و همچنین در رابطه با ویژگی‌های دستگاه پک لیوان با بخش امور مشتریان این مجموعه در تماس باشید.

0 Comments

  1. packingfarham گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان