نقش صنعت بسته بندی درمشاغل خانگی

نقش دستگاه تاریخ زن درصنعت بسته بندی
نوامبر 16, 2020
انواع دستگاه های چسب زن وتسمه کش کارتن در صنعت بسته بندی
نوامبر 24, 2020

در صنعت بسته بندی، کارآفرینی اعم از طراحی یا  ایجاد کسب و کار، جزیی از مشاغل خانگی و مشاغل صنعتی بوده که سبب توسعه و اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه یافته می باشد. تصویب مشاغل خانگی در ایران منجر به توجه زیاد به این نوع مشاغل گردیده است. مشاغل خانگی را می توان از جنبه های گوناگونی مورد بررسی قرار داد که مهم ترین هدف آن عوامل موثر بر موفقیت و پایداری اقتصادی می باشد.

مشاغل خانگی :

ایجاد مشاغل خانگی و صنعتی با سرمایه کم به دو مسئله مهم مرتبط می شود، در درجه اول پایین بودن هزینه بسته بندی (تجهیزات بسته بندی) و در مرحله دوم نیاز  بازار به کالای قابل عرضه می باشد. ایجاد مشاغل خانگی به برآورد هزینه های شروع و تولید محصول، فروش و سود حاصل آن بستگی دارد. شاید در نگاه اول مشاغل خانگی پر درآمد نباشد اما می تواند علاوه بر سود ماهیانه، انگیزه و پیشرفت قابل توجهی در زندگی روزمره ایجادکند. بالا رفتن کیفیت زندگی، کمتر شدن نرخ بیکاری، افزایش درآمد از عوامل ایجاد کسب و کار کوچک خانگی و کارگاهی می باشد.

کار مشاغل خانگی نیاز به مشارکت جمعی نداشته و به تنهایی می تواند با همکاری یک یا چند نفر از اعضای خانواده به شروع بیانجامد. ایجاد مشاغل خانگی برای بعضی افراد می تواند به عنوان شغل دوم محسوب شود.  

در تمامی قشر های اجتماعی، اقشار بی درآمد یا کم درآمد که توانایی اداره امور زندگی برایشان مشکل می باشد و از حداقل امکانات زندگی برخوردار نیستند، مشاغل خانگی کمک بزرگی برای تامین مخارج و مایحتاج زندگی می شود.

مشاغل خانگی ممکن هست برای زنان یا مردان بسیار پر سود و پر درآمد باشد. درست کردن انواع ترشیجات خانگی، شیرینی جات خانگی، ساندویج، کالباس خانگی، سوسیس و همبرگر خانگی، بسته بندی انواع حبوبات و خشکبار، زرشک، کشمش،سبزیجات، ، قطعات صنعتی و غیره  نمونه ای از ایجاد مشاغل خانگی می باشد.

نکته قابل توجهی که در ایجاد مشاغل خانگی باید به آن توجه کرد این است که سر وصدای ناشی از کسب و کار خانگی باید بگونه ای باشد که سبب سلب آرامش و آسایش اطرافیان و همسایگان نباشد. موضوع بسیار مهمی که در این نوع مشاغل ملزم به رعایت هست، سلامت مواد غذایی و بهداشت محصول بسته بندی شده می باشد که باید کاملا محفوظ باشد.

مشاغل خانگی برای آقایان به عنوان شغل نیمه وقت یا شغل دوم گزینه مناسبی می باشد که حتی دانشجویان و نوجوانان هم می توانند از آن بهره بگیرند. البته مشاغل خانگی راهی برای افزایش بیشتر درآمد زایی تلقی می شود.

برای آغاز به کار و ایجاد مشاغل خانگی نیاز به هزینه مالی زیاد نبوده و فراهم کردن مواد اولیه و تجهیزات ساده بسته بندی و یا پخت و پز کافی می باشد و در این زمینه می توان از شرکت هایی که در این راستا خدمات رسانی می کنند دستگاه تهیه و خریداری کرد. یکی از این شرکت های معرف در زمینه دستگاه و ماشین آلات بسته بندی، شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام می باشد که با عرضه و فروش دستگاه بسته بندی با نازل ترین قیمت، کمک بزرگی به متقاضیان به این قبیل دستگاه ها می کند.

شرکت ماشین آلات فرهام با ارائه انواع دستگاه بسته بندی شرایط لازم برای اشتغال به کار و مسائل مرتبط به آن را ایجاد می کند. شرکت فرهام با توجه به مشاوره رایگان و ارائه انواع دستگاه های بسته بندی یکی از پیشتازان در خصوص ایجاد مشاغل خانگی و صنعتی می باشد.

دستگاه های بسته بندی مانند دوخت دستی، دوخت پدالی، وکیوم خانگی، شیرینک بر رومیزی، سیل و پک لیوانی، تاریخ زن دستی نمونه هایی از دستگاه این شرکت می باشد که می توان برای ایجاد مشاغل خانگی جهت بسته بندی، تولید مواد غذایی (پخت و پز)، انبار داری محصولات، حمل و نقل ، جابجایی، فروش و عرضه به بازار استفاده بعمل آورد.

تمامی دستگاه های شرکت فرهام دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. در این بخش به توضیح مختصر در خصوص بعضی از دستگاه های این شرکت می پردازیم :

نمونه ای از دستگاه بسته بندی شرکت فرهام برای ایجاد مشاغل خانگی دستگاه پرس پلاستیک می باشد که بسیار پر کاربرد بوده و علاوه در مشاغل خانگی در عطاری ها، فروشگاه های زنجیره ای، هایپر مارکت ها برای بسته بندی خشکبار، حبوبات، زرشک، ساندویچ سرد و گرم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 دستگاه دوخت دستی در سایز های متفاوتی موجود بوده و به راحتی قابلیت پرس و پک کردن انواع نایلون را دارد. با توجه به مصرف برق بهینه دستگاه و قیمت پایین آن گزینه مناسبی برای انتخاب کاربران این دستگاه می باشد. دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی، اپراتوری آسانی داشته و به راحتی می توان از شرکت فرهام تهیه و خریداری نمود. گاها از دستگاه دوخت پلاستیک می توان به عنوان دستگاه دوم و یدک در کارگاه های کوچک و بزرگ استفاده بعمل آورد.

نمونه ای دیگر از دستگاه شرکت فرهام برای مشاغل خانگی، دستگاه تاریخ زن می باشد. شرکت فرهام علاوه بر جت پرینتر دستی و ثابت دارای سه نوع مدل تاریخ زن دستی، تاریخ زن نیمه اتوماتیک ( تاریخ زن نیمه اتوماتیک دیجتال) و تاریخ زن لیبل اتوماتیک می باشد. واین با توجه به کارایی و تیراژ بسته بندی مورد مصرف قرار می گیرد. تاریخ زن دستی قابلیت چاپ در سه سطر، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت، ریال، تومان، سری ساخت، گرم و وزن را دارد و بصورت لاتین و فارسی موجود می باشد.  تاریخ زن نیمه اتوماتیک همانند تاریخ زن دستی می باشد با این تفاوت که داری پدال رومیزی و تنظیم تایمر اتوماتیک می باشد که برای بسته بندی و چاپ در تعداد بالاتر از آن بهره گرفته می شود.  

نمونه ای از دستگاه شرکت فرهام برای مشاغل خانگی دستگاه وکیوم خانگی می باشد. دستگاه وکیوم خانگی دستگاه بسیار مناسبی برای خارج کردن هوا از درون محصول می باشد. خلا کردن هوای درون پاکت سبب می شود محصول از هر گونه کپک و طعم و بو به دور  بماند و این امر بهبود وافزایش ماندگاری مواد غذایی را به دنبال خواهد داشت. برای محصولاتی مانند سوسیس، کالباس، میوه خشک و تر، سبزیجات  می توان از دستگاه وکیوم خانگی استفاده کرد. بسته بندی با این دستگاه علاوه بر افزایش ماندگاری مواد غذایی سبب کم حجم شدن محصول می شود. دستگاه وکیوم خانگی با توجه به کارکرد آسان و کارایی بالای آن، قیمت بسیار پایینی داشته و به راحتی می توان از این شرکت تهیه و خریداری نمود. دستگاه وکیوم خانگی شرکت فرهام نایلون مخصوص به خود را نداشته می توان از هر جنس نایلون وکیوم بهره گرفت.

نمونه ای از دستگاه شرکت فرهام برای مشاغل خانگی دستگاه شیرینک بر رومیزی می باشد. دستگاه شیرینک بر رومیزی نمونه ی کوچک از دستگاه شیرینک صنعتی می باشد که برای شیرینک کردن محصولات با تیراژ کم مورد استفاده قرار می گیرد. لوازم آرایش، قطعات خودرویی، صنعتی، کارتن و غیره را می توان با استفاده از دستگاه شیرینک بر رومیزی شیرینک کرد. شیرینک به عمل جمع شوندگی نایلون به دور محصول گفته می باشد. در واقع این عملیات به عنوان محافظ محصول بسته بندی شده عمل می کند. در دستگاه شیرینک بر رومیزی نیاز به سشوار صنعتی بوده که حرارت لازم جهت جمع شوندگی پلاستیک به دور محصول انجام پذیرد.

نمونه ای از دستگاه شرکت فرهام برای مشاغل خانگی دستگاه سیل القایی می باشد. از دستگاه سیل القایی دستی برای پرس و پلمپ کردن قوطی و ظرف های درب دار استفاده می شود. روش کارکرد دستگاه سیل القایی بسیار آسان بوده و بعد از قرار گرفتن واشر درون درپوش و بستن درب ظرف، دسته دستگاه سیل القایی بر روی دهانه ظرف قرار می گیرد و با فشار دکمه دستگاه،  واشر بر روی دهانه ظرف پرس و سیل می شود. پلمپ کردن ظرف با روش سیل القایی باعث آب بندی و عدم نفود گرد و غبار به درون ظروف میگردد و این سبب افزایش ماندگاری مواد غذایی می شود. از دستگاه سیل القایی برای پرس کردن شیره خرما و انگور، ارده کنجد،ارده بادام زمینی، عسل، روغن خوراکی و صنعتی و دارویی استفاده بعمل آورد.

نمونه ای از دستگاه شرکت فرهام برای مشاغل خانگی دستگاه پرس ظروف می باشد. از دستگاه پک ظروف برای پرس کردن دهانه ظروف یکبار مصرف استفاده می شود. دستگاه پرس ظروف بصورت پک لیوانی دستی، سیل لیوانی نیمه اتوماتیک، پرس لیوانی اتوماتیک، پرس لیوانی تمام اتوماتیک و سیل وکیوم در شرکت فرهام می باشد که هر کدام با توجه به حجم کاری مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد دستگاه پک ظروف به این صورت میباشدکه ورود وخروج قالب کشویی وجمع کردن رول در پرس لیوانی دستی به صورت دستی انجام میپذیرد ودر سیل لیوانی نیمه اتوماتیک فقط رول به صورت اتوماتیک جمع میشود ودر پرس لیوانی تمام اتوماتیک کشونیزدراین دستگاه به صورت اتوماتیک به داخل وبیرون هدایت میشود.

 از دستگاه پرس ظروف در مشاغل خانگی، در آبمیوه فروشی ها، بستنی فروشی ها، رستوران، هتل، صنایع خشکبار و حبوبات، لبنیات، پروتئینی، گوشت مرغ و ماهی وبسته بندی زیتون وترشی نیز استفاده می شود.

برای راه اندازی مشاغل خانگی می توان از وام هایی که دولت برای کمک مالی به این نوع شغل ها اختصاص داده استفاده بعمل آورد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی مشاغل خانگی و کسب مجوز های لازم می توان از سایت https://markazi.mcls.gov.ir بازید بعمل آورد.

28 Comments

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  17. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  18. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  19. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  20. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  21. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  22. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  23. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  24. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  25. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  26. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  27. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  28. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان