نقش دستگاه شیرینک پک در بسته بندی محصولات

معرفی کامل دستگاه سلفون کش ونقش آن درصنعت بسته بندی
دسامبر 27, 2020
چرا دستگاه شیرینک پک ؟
چرا دستگاه شیرینک پک ؟
فوریه 22, 2021

نقش بهداشت در بسته بندی محصولات


امروزه بسته بندی محصول جزو لاینفک فروش کالا های بهداشتی و غیر بهداشتی بوده و نقش بسیار مهم و بسزایی در تمامی صنایع تولیدی، کارگاه ها و کارخانجات کوچک و بزرگ دارد. در تمام مراحل زنجیره تولید، انبارش و توزیع محصولات غذایی، سلامت و بهداشت با دقت بسیار زیادی مورد بررسی و مو شکافی قرار می گیرد. حفظ تازگی و شادابی محصولات برای مصرف کنندگان عامل بسیار مهمی می باشد که کارخانجات را تشویق به استفاده از دستگاه های صنعت بسته بندی می نماید.
پیشرفت روز افزون تکنولوژی در تولید دستگاه های بسته بندی عاملی بسیار مهم جهت بسته بندی محصولات بوده و تولید کننده گان را تشویق نموده که از دستگاه های به روز و بسته بندی های زیبا و مدرن استفاده نمایند.

تازگی محصول :

دراین عصر کنونی تولید فرآورده های غذایی ممکن است بصورت واردات از دیگر کشور ها انجام شود. این ارسال سرتاسری کالاهای غذایی و خوراکی پروسه های نسبتا طولانی را طی می کند. در این بین حفظ ماهیت و کیفیت کالا تا توزیع آن به دست مصرف کنندگان امری بسیار مهم و چشمگیر می باشد. تنها عاملی که این امر را میسر کرده است پیشرفت در نحوه نگهداری و استفاده از بالاترین تکنولوژی روز دنیا می باشد .که تازگی و طراوت و سلامت محصول را حفظ می کند. که این امر سبب می گردد محصول نهایی بصورت سالم و کاملا بهداشتی در دست مصرف کنندگان قرار گیرد. در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا یا همان کویید 19 استفاده از این دستگاه ها جهت سلامت مشتریان بسیار فراوان گردیده است .



دستگاه هایی که در ماشین آلات پیشرو صنعت فرهام موجود می باشد سبب می شود بسته بندی محصولات چه بهداشتی و چه غیر بهداشتی علاوه بر زیبایی، سلامت خود را حفظ کنند. در ادامه مقاله در خصوص دستگاه شیرینگ پک که به دستگاه وکیوم نیز مصطلح می باشد و یکی پر فروش ترین دستگاه های صنعت بسته بندی می باشد به اختصار توضیحاتی داده می شود.

دستگاه های شیرینک پک :

دستگاه های بسته بندی شیرینک نوعی پوشش نازک و شفاف بر روی محصولات غذایی و غیر غذایی بوده که علاوه بر جلا دهندگی خاصیت نگهداری و محافظت محصول هم بر عهده دارد.



شیرینک کابینی یکی از پر فروش ترین دستگاه های شیرینک می باشد که در تمامی اصناف غذایی، دارویی، بهداشتی و صنعتی کاربرد بسیار فراوانی دارد.
با توجه به قیمت دستگاه شیرینگ پک کابینی و کارایی آسان این دستگاه یکی از پر مصرف ترین دستگاه های شیرینک می باشد. شیرینگ کابینی مدل های متفاوتی داشته که هر کدام متناسب با نوع محصول و خط تولید مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت ماشین آلات پیشرو صنعت فرهام علاوه بر واردات دستگاه های شیرینگ کابینی نسبت به تولید این محصول مشابه با محصول خارجی اقدام نموده و این دستگاه را با یک سال گارنتی و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می نماید.

روش کارکرد دستگاه های شیرینگ پک به اینصورت می باشد که محصول درون نایلون شیرینک قرار گرفته و توسط گرمای ایجاد شده توسط تونل و یا کابین دستگاه و یا سشوار، نایلون به اطراف کالا جذب شده در واقع شیرینگ می گردد.

شرکت فرهام علاوه بر تولید دستگاه های بسته بندی با توجه به نیاز بازار در زمره تولید کننده دستگاه شیرینک پک کابینی و شیرینک پلی اتیلن نیمه اتوماتیک و شیرینک پلی اتیلن تمام اتوماتیک بوده که با توجه به نیاز مشتری قابل طراحی وساخت می باشد. تولید دستگاه شیرینک پک کابینی در دو سایز، شیرینک کابینی کوچک با ابعاد 30*40 و شیرینک کابینی بزرگ با ابعاد 45*50 میسر می باشد. تولید دستگاه شیرینگ پلی اتیلن با توجه به در خواست مشتری قابل ساخت می باشد.
شرکت فرهام با بهره گیری از نیرو های متخصص وتلاش مستمر همواره کوشیده است علاوه بر تولید محصول با کیفیت نسبت به کاهش قیمت دستگاه شیرینک کابینی،  با توجه به مصرف بالای آن اقدامات لازم را انجام دهد. مشاوران این شرکت همواره آمادگی خود را جهت پاسخ گویی و مشاوره خرید دستگاه شیرینک پک کابینی اعلام نموده و تلاش می نمایند که با توجه به نیاز مشتری و متناسب با آن دستگاه مناسب را ارائه نمایند.  در انتهای مقاله نحوه کار دستگاه شیرینک کابینی به اختصار توضیح داده شده است.

انواع دستگاه های شیرینک پک به شرح زیر می باشد :

1- شیرینک رومیزی یا شیرینک بر رومیزی
2- شیرینک پک کابینی
3- شیرینک پک کابینی کانوایر دار
3- دوخت ال و شیرینک تونلی
4- شیرینک پلی اتیلن نیمه اتوماتیک
5- شیرینک پلی اتیلن اتوماتیک
شیرینک کابینی، شیرینک کابینی رومیزی، شیرینک صندوق دار :

دستگاه شیرینک کابینی در دو مدل شرینک کابینی یا شیرینک کابینی رومیزی و شیرینک کابینی کانوایر دار موجود می باشد.

طراحی و ساخت شیرینک کابینی با خصوصیات مطرح شده در زیر توسط شرکت فرهام سبب گردیده که علاوه بر کاربری آسان هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه پایین بوده و تعمیر دستگاه شیرینک کابینی به راحتی توسط اپراتور صورت می پذیرد.



چرا شیرینک پک شرکت فرهام ؟

حال به خصوصیات بارز شیرینک کابینی تولید شده توسط شرکت فرهام می پردازیم :

1- المنت شیرینک کابینی المنت شیرینگ کابینی درون سرامیک قرار گرفته که این امر سبب افزایش طول عمر المنت و دوخت و برش دقیق تر و سریع تر می گردد.

2- جک گازی شیرینک کابینی - شیرینک کابینی دارای جک گازی می باشد که به راحتی بعد از عملیات شیرینک، کابین به سمت بالا هدایت می شود و از ماندن گرما درون کابین و آسیب احتمالی به طلق کابین جلوگیری به عمل می آورد.

3-پرفراژ شیرینک کابینی - دستگاه شیرینک کابینی دارای پر فراژ می باشد .غلطک های پر فراژ در مسیر نایلون شیرینک (نایلون شیرینک PVC، نایلون شیرینک POF) قرار گرفته و توسط سوزن های موجود بر روی آن بر سطح نایلون منفذ های بسیار ریزی ایجاد کرده که این امر هنگام عملیات شیرینک باعث خروج هوای محبوس شده در بسته محصول شده و سبب شیرینک بهتر محصول می گردد.

4- مگنت شیرینک کابینی : دستگاه شیرینک کابینی دارای دو مگنت می باشد. این سیستم مگنت سبب می شود که نیازی به نگهداری کابین توسط اپراتور هنگام عملیات شیرینک نباشد. عمکرد مگنت ها بصورت مجزا بوده و هر کدام در زمان خاص توسط دو رله مجزا از مدار خارج می گردد. بعد از عملیات دوخت توسط المنت ال دستگاه شیرینک کابینی، مگنتی که در تقاطع دو المنت قرار دارد، جهت آزاد سازی کالا قطع گردیده و رها می شود سپس مگنت بعدی جهت نگهداری درب کابین تا انتهای زمان عملیات شیرینک فعال بوده و سپس آزاد می گردد.

شیرینک پک کابینی :
نحوه کارکرد دستگاه شیرینک پک کابینی به اینصورت می باشد که رول شیرینک ابتدا درون جای رول تعبیه شده بر روی دستگاه قرار داده میشود وپس از عبور دادن نایلون شیرینک از زیر پرفراژ و سینی مخصوص جدا کردن دو لایه نایلون ، ابتدا محصول بر روی میز کار دستگاه جهت جا گذاری درون نایلون قرار میگیردو سپس به درون تونل کابین هدایت می شود و با بستن درب کابین، عملیات دوخت انجام می پذیرد و سپس نایلون به دور محصول شیرینک می گردد.
زمان دوخت توسط تایمر با توجه به ضخامت نایلون شیرینک و نوع آن (شیرینک PVC نرم، شیرینک PVC خشک و شیرینک POF) قابل تنظیم می باشد. دستگاه شامل تایمر دیگری جهت مدت زمان شیرینک بوده که این مدت زمان نیز به جنس رول مصرفی بستگی دارد. دستگاه شیرینک کابینی شرکت فرهام توانایی شیرینک محصولات با نایلون POF را دارد.
بدیهی است که نایلون PVC به راحتی توسط این دستگاه شیرینک می گردد. شایان ذکر است هنگام عملیات شرینگ توسط شیرینگ PVC گاز کلر متصاعد گردیده که این امر کاملا غیر بهداشتی می باشد و در حال حاضر فقط نایلون شیرینک PVC برای محصولات صنعتی در خارج از کشور استفاده می گردد.

شیرینک کابینی کانوایر دار :


شیرینک کابینی کانوایر دار دستگاه شیرینک کابینی کانوایر دار مانند شیرینک کابینی ساده می باشد با این تفاوت که درون کابین دستگاه کانوایری بصورت اتوماتیک محصول را بعد از عملیات شیرینک به خارج از کابین انتقال می دهد.
در کنار کابین غلطک هایی جهت قرار گرفتن محصول وجود داشته که محصول نهایی بر روی آن قرار گرفته و سپس توسط اپراتور برداشته می شود. داشتن کانوایر سبب راندمان بالا و عملکرد آسان دستگاه می گردد .

کاربرد دستگاه های شیرینک پک در صنایع پزشکی، دارویی، خودرویی، شیمیایی، غذایی، سلولوزی، رستوران، کترینک ها و فروشگاه های زنجیره ای، کتاب فروشی ها، اسباب بازی و بازی فکری بچه ها و غیره می باشد.
فیلم کارکرد دستگاه شیرینگ پک درون سایت فرهام موجود بوده و نصب و راه اندازی دستگاه بسیار آسان و پشتبانی فنی و خدمات پس از فروش این شرکت رایگان می باشد و دستگاه دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می‌باشد.

برای درک بهتر مفهوم دستگاه شیرینگ پک ، کلمه شیرینک (Shirink) اصطلاحا به معنای جمع شدن بوده . و مفهوم کلی آن به معنای جمع شدن نایلون شیرینک یا سلفون PVC و POF توسط حرارت می باشد . کلمه شیرینک پک به معنای دستگاهی می باشد که محصول را شیرینک و بسته بندی می نماید.

بطورکلی دستگاه های شیرینگ پک را می توان به سه مدل زیر با توجه به نوع، وزن و ابعاد محصول بسته بندی کرد.

1-  دستگاه شیرینک پک یا شیرینک کابینی

الف :  شیرینک پک کابینی

ب : شیرینک پک کابینی کانوایر دار

2- شیرینک پک تونلی یا شیرینک تونلی

3- شیرینک پک پلی اتیلن یا شیرینک پلی اتیلننایلون یا سلفون مصرفی که در دستگاه های بالا مورد استفاده قرار می گیرد . متفاوت بوده و متناسب با محصول انتخاب می گیرد.

0 Comments

  1. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  4. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  5. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  6. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  7. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  8. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  9. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  10. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  11. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  12. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  13. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  14. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  15. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  16. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  17. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  18. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  19. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  20. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  21. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  22. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  23. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  24. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  25. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  26. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان