دستگاه بسته بندی وکیوم چیست؟بررسی ویژگی ها، کاربرد ها

قیمت چسب زن کارتن
اهمیت و کاربرد دستگاه چسب زن در بسته بندی محصولات مختلف
اکتبر 2, 2022
بالشتک هوا
بررسی ویژگی ها وکاربردهای دستگاه تولید بالشتک هوا
اکتبر 27, 2022

امروزه صنعت بسته بندی نقش بسیارمهمی در ارائه محصول و فروش آن دارد در این زمینه دستگاه های مختلفی وجود دارد که دراین مقاله ما به بررسی دستگاه وکیوم می پردازیم.

دستگاه بسته بندی وکیوم، ابزاری مهم و کاربردی به حساب می آید که با ایجاد خلا در بسته بندی و تزریق گاز  بطور قابل توجهی باعث افزایش ماندگاری و حفظ تازگی محصول می گردد. راه های مختلفی برای جلوگیری از فاسد شدن یا دیر فاسد شدن مواد غذایی و بهداشتی وجود دارند. در محصولاتی که رطوبت و اکسیژن موجب فاسد شدن مواد غذایی می شود، دستگاه وکیوم می تواند به حفظ تازگی محصول درون پاکت کمک کند. پس می توان گفت یکی از این راه ها وکیوم کردن محصول می باشد. البته این مسئله برای قطعات الکتریکی، دارویی و لوازم آرایشی هم صادق است.

در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم در بازار موجود است. هر مدل این دستگاه می تواند حجم خاصی از انواع مواد خوراکی یا غیرخوراکی را وکیوم کند. برخی از انواع این دستگاه ها جهت استفاده در کارخانه ها و خطوط تولید طراحی شده و برخی هم کاربرد های کارگاهی و خانگی دارند. از مهم ترین  تفاوت های دستگاه های بسته بندی وکیوم می توان به قدرت پمپ وکیوم ، ابعاد دستگاه وکیفیت دستگاه  اشاره نمود و از رایج ترین مدل های دستگاه بسته بندی وکیوم می توان به مدل های افقی، عمودی، تک کابین، دوکابین و خانگی اشاره کرد. هدف اصلی این مقاله توضیحات کامل درخصوص دستگاه وکیوم خانگی و کاربرد آن در مشاغل خانگی می باشد.

نوع پاکت بسته بندی دستگاه وکیوم بسته بندی چگونه است؟

دستگاه بسته بندی وکیوم برای اینکه بتواند مواد خوراکی را در بهترین حالت ممکن بسته بندی نماید، به یک سری ابزار ها و تجهیزات خاص نیاز خواهد داشت. یکی از همین تجهیزات مورد نیاز، پاکت مخصوص می باشد. پاکت های وکیوم طوری طراحی  شده اند که به دستگاه وکیوم اجازه می دهد تا همه اکسیژن موجود را خارج نماید و بعداز بسته بندی به هیچ وجه هوایی وارد بسته محصول نشود. پاکت های وکیوم خودشان زیر مجموعه های زیادی داشته و در دسته بندی های متنوعی به فروش می رسند. از جمله این مدل ها می توان به پاکت های وکیوم زیپ دار، پاکت های وکیوم متالایز، پاکت های وکیوم سه لایه و غیره اشاره کرد. شایان ذکراست که دستگاه وکیوم خانگی موگه با هرنوع نایلون وکیوم موجوددر بازار سازگاری دارد.

بسته به ساختار پاکت وکیوم، کاربرد این وسیله تغییر پیدا می کند. بیایید تا یک مثال را در این زمینه با هم مورد بررسی قرار دهیم. پاکت های سه لایه وکیوم، ابزار های مهم و رایجی هستند که به عنوان مقاوم ترین نوع پاکت وکیوم شناخته شده اند . این پاکت ها می توانند وزن های زیاد محصولات را تحمل نمایند و در زمانی که تحت فشار قرارگرفته شوند، آسیب جدی نبینند. در ضمن، این نوع پاکت با استفاده از فرمول ساخت ویژه خود با اکثر مدل های دستگاه وکیوم همخوانی دارد. ولی، پاکت های متالایز ویژگی های دیگری را در خود جای داده اند. آنها به صورت پلیمری طراحی شده و یک لایه فلزی بر روی خود دارند. این محصولات با نام هایی همچون BOPP هم شناخته می شوند. برخلاف مدل های سه لایه که زیبایی کم ولی قدرت زیادی دارند، این محصولات زیبایی زیاد ولی قدرت متوسطی را در خود جای داده اند.

دستگاه وکیوم خانگی چیست؟

دستگاه وکیوم بسته بندی انواع مختلفی دارد ولی همه انواع دستگاه های وکیوم در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. دستگاه وکیوم خانگی موگه را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین مدل های دستگاه بسته بندی وکیوم معرفی کرد. دستگاه  وکیوم خانگی به دستگاه بسته بندی سوسیس وکالباس هم معروف می باشد به این دلیل که 90 درصد متقاضیان ، این دستگاه را برای مشاغل خانگی وعلی الخصوص برای بسته بندی این دسته ازمواد غذایی مورد استفاده قرارمی دهند. مورد دیگری که افراد فعال در این حوزه این دستگاه را انتخاب می نمایند قیمت دستگاه وکیوم خانگی می باشدکه نسبت به مدل صنعتی بطور قابل توجهی از قیمت پایینتری برخوردار می باشد.

دستگاه وکیوم خانگی موگه، ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده و به علت داشتن قیمتی مناسب، برای مصارف خانگی، مشاغل خانگی، گارگاه ها و کسب و کارهای کوچک می تواند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. در ابتدا باید به این مسئله توجه داشته باشید که اندازه و قدرت عملکردی دستگاه وکیوم خانگی در مقایسه با مدل های صنعتی کمتر بوده و همین مسئله هم باعث شده تا قیمت نهایی و پرداختی مشتریان برای این محصول کاهش پیدا کند. کیفیت بالا، سرعت خوب، کارایی بالا، قیمت مناسب، طراحی منحصر به فرد و کاربری آسان همگی از مزایای استفاده از این دستگاه می باشد. ذکراین نکته ضروری می باشد که وکیوم های خانگی موجود در بازار جهت وکیوم کردن محصول از پاکت های خاصی استفاده می نماید که عموما یا در بازار موجود نبوده یا بسیارگران می باشد اما مزیت دستگاه وکیوم خانگی موگه برسایر دستگاه های موجود در بازار اینست که نیاز به پاکت خاصی ندارد و با هرنوع نایلون وکیوم موجود در بازار سازگاری دارد.

 اگر شما هم به دنبال خرید بهترین نوع دستگاه وکیوم خانگی هستید، شرکت فرهام وکیوم خانگی موگه را که به صورت سفارشی و تحت لیسانس شرکت هولیان ساخته شده است و بسیار هم مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته و رضایت کامل مشتریان را در برگرفته است را به شما پیشنهاد می نماید.

دستگاه وکیوم خانگی

 

دستگاه وکیوم خانگی می تواند برای بسته بندی طولانی مدت مواد خوراکی به شدت کاربردی باشد. خیلی از افراد در ابتدای ماه مقادیر زیادی از مواد خوراکی همچون گوشت، مرغ، ماهی و انواع سبزیجات را تهیه کرده و آن را در طول ماه مصرف می کنند. با استفاده از دستگاه وکیوم خانگی، شما می توانید از یک بسته بندی خوب و مناسب برای مواد خوراکی خود استفاده کنید. در این شرایط احتمال فساد و خرابی موادغذایی کاهش پیدا کرده و طول عمر آنها تا چندین برابر بیشتر می شود.

برای بسته بندی چه محصولاتی می توان از دستگاه های وکیوم بسته بندی استفاده کرد؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، چه محصولاتی به دستگاه بسته بندی وکیوم نیاز دارند؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که با اینکه برخی از کسب و کار های خاص هم به وکیوم برای بسته بندی محصولات تولیدی خود نیاز دارند ولی مهم ترین کاربرد این دستگاه برای بسته بندی مواد خوراکی و غذایی می باشد . یک سری از انواع مواد خوراکی به شدت حساس بوده و در طی بازه های زمانی کوتاه خراب  و فاسد می شوند. در بسته بندی های موادغذایی ، متخصصان و کارشناسان با استفاده از برخی مواد شیمیایی خاص توانسته اند تا طول عمر و میزان ماندگاری این محصولات را افزایش دهند ولی این مواد افزودنی باعث کاهش کیفیت مواد غذایی می گردد برای این منظور و برای حفظ سلامت محصولات خوراکی بدون هیچ افزودنی می توان ازدستگاه های بسته بندی وکیوم استفاده کرد

دستگاه وکیوم بسته بندی می تواند برای قطعات الکتریکی و دارویی هم مورد استفاده قرار گیرد. حتما می دانید که برخی از دارو های موجود در بازار به شدت حساس بوده و حتما باید در یک محیط خاص بسته بندی شود. در این شرایط استفاده از این دستگاه می تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. به صورت کلی هر ماده ای که با دوری از اکسیژن می تواند طول عمر بالا تری داشته باشد، توسط این دستگاه بسته بندی می شود. از جمله این مواد غذایی می توان به انواع گوشت قرمز، مرغ، ، ماهی، میگو ، گوشت های فراوری شده، سوسیس ،کالباس ، همبرگر ، سبزیجات تازه، تکه های میوه و سایر مواد حساس اشاره کردکه در تصویر زیر برخی از آنها را مشاهده می نمایید.

کاربرد دستگاه وکیوم خانگی

جهت ماندگاری بیشتر محصولات چه گازی به دستگاه بسته بندی وکیوم تزریق می شود؟

یک دستگاه بسته بندی وکیوم همیشه با حذف اکسیژن طول عمر مواد خوراکی را افزایش نمی دهد. گاهی اوقات مواد خوراکی باید همراه با یک گاز خاص بسته بندی شوند تا میزان طراوت و تازگی محصول  را افزایش دهید توجه داشته باشید که برخی از مدل های دستگاه وکیوم قابلیت تزریق گاز را در خود جای نداده اند. پس اگر شما هم به دنبال استفاده از گاز های مختلف هستید، حتما  هنگام خرید باید مطمئن شوید که دستگاه مد نظر شما قابلیت تزریق گاز را نیز داشته باشد.

وزارت بهداشت استاندارد های سختگیرانه ای را برای انتخاب گاز تعیین کرده است. گاز هایی که به بسته بندی تزریق می شوند نباید به بافت و ساختار محصول آسیبی وارد کنند یا اینکه برای بدن انسان مضر باشند. یکی از گاز های تایید شده توسط کارشناسان وزارت بهداشت، گاز ازت می باشد. این گاز می تواند میزان ماندگاری و طول عمر مفید مواد خوراکی را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. ولی، استفاده بیش از حد این گاز مشکلات خاصی را برای مصرف کنندگان ایجاد خواهد کرد. پس، قبل از اقدام برای تزریق گاز از طریق دستگاه وکیوم، بهتر است  برای استفاده و به کار گیری گاز در محصول با یک کارشناس موادغذایی مشورت کنید و از نوع و میزان گاز تزریقی مطلع شوید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. جدا از گاز ازت (N2)  می توان از گازهای دی اکسیدکربن (CO2) و ازن  (O3)  نیز استفاده نمود. هرچه گاز کم خطر تر باشد، کیفیت نهایی بسته بندی هم افزایش پیدا خواهد کرد.

دستگاه بسته بندی وکیوم ال اتوماتیک

دستگاه بسته بندی وکیوم ال اتوماتیک

نحوه خرید و قیمت دستگاه وکیوم بسته بندی مواد غذایی چقدر است؟

قبل از پرداخت به راه های مربوط به خرید دستگاه بسته بندی وکیوم، بیایید تا نگاهی به قیمت نهایی این دستگاه و عوامل موثر بر روی آن بیندازیم. عوامل زیادی وجود دارند که قیمت دستگاه وکیوم بسته بندی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. از کیفیت ساخت دستگاه گرفته تا نوع و نحوه عملکرد آن ، همگی از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت نهایی و پرداختی مشتریان تاثیر می گذارند. ولی، فروشنده و شرکت تولید کننده دستگاه بیشتر از سایر موارد قیمت نهایی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. با توجه به اینکه امروزه فروشگاه های زیادی در سراسر ایران در زمینه عرضه این محصول فعالیت می کنند، شما باید بتوانید بهترین فروشنده را پیدا کنید ،تا محصولات را با بهترین قیمت وخدمات پس از فروش دریافت نمایید.

در حال حاضر راه های بسیار زیادی برای خرید دستگاه بسته بندی سوسیس کالباس وجود دارد. هر کدام از این راه های خرید دستگاه وکیوم بسته بندی، یک سری مزایا و معایب خاص را در خود جای داده اند. به عنوان مثال، یکی از راه های محبوب برای خرید این دستگاه، وارد کردن آن به صورت شخصی است. کسب و کار های بزرگی که توان وارد کردن این دستگاه را دارند، معمولا هزینه های سنگین گمرکی پرداخت می کنند تا فقط چند دستگاه ساده وارد کند. بی شک این راه هم نتایج مطلوبی را به همراه ندارد. شما می توانید مقدار زیادی از وقت با ارزش خود را صرف جستجو میان فروشگاه های مختلف بکنید تا شاید بتوانید بهترین فروشگاه را پیدا نمایید. بی شک این مسئله جدا از هدر دادن وقت شما، همیشه نتایج مطلوبی را به همراه ندارد. پس کاربران باید به دنبال یک راه پر بازده تر برای تهیه دستگاه های وکیوم باشند.

راه های خرید دستگاه وکیوم از شرکت فرهام

استفاده از خدمات شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام، بهترین راه موجود در جلوی پای کاربران برای خرید دستگاه وکیوم خانگی یا صنعتی می باشد. شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام، نماینده رسمی و تایید شده شرکت هولیان چین بوده و محصولات تولیدی این شرکت را در بازار ایران به فروش می رساند. از جمله مهم ترین ویژگی های محصولات تولید شده توسط این شرکت می توان به داشتن استانداردهای اتحادیه اروپا (CE )  و درنتیجه داشتن تکنولوژی بالا و کیفیت عالی ساخت  اشاره نمود. شما می توانید در هنگام خرید، همه موارد مربوط به استاندارد بودن دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

برای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم از شرکت فرهام، راه های متنوعی در جلوی پای شما قرار گرفته است. اولین راه موجود برای ثبت سفارش از شرکت فرهام، استفاده از شماره های ثبت شده در سایت اینترنت farhampack.com  می باشد. شما می توانید از قسمت دسته بندی محصولات، محصولات موجود ما را مشاهده کنید و سپس از طریق شماره تلف های موجوددر سایت با شرکت فرهام تماس حاصل کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

دومین راه موجود در جلوی پای شما برای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم، سفارش از طریق واتس اپ می باشد. شما می توانید از طریق نرم افزار پیام رسان واتس اپ با واحد فروش شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام ارتباط بگیرید و محصولات مورد نظرتان را سفارش دهید.. سومین راه ارتباط با شرکت فرهام سفارش از طریق اینستاگرام می باشد شما میتوانید با عضویت در پیج اینستاگرام فرهام از انواع محتواهای آموزشی در خصوص مشخصات و چگونگی کارکرد دستگاه ها ، مزایا و ویژگیهای دستگاه های مختلف بهره مندشوید و سفارش خود را ثبت نمایید.

شایان ذکراست که شرکت فرهام امکان خرید حضوری را هم برای شما مشتریان عزیز فراهم آورده است.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه بسته بندی وکیوم فرهام

رضایت مشتری و عملکرد درست دستگاه، خط قرمز شرکت فرهام بوده در نتیجه، شرکت ما همواره به دنبال افزایش و بالا بردن سطح رضایت مشتریان می باشد. ارائه خدمات پس از فروش معتبر و با کیفیت را می توان به عنوان یکی از تلاش های شرکت فرهام برای افزایش رضایت مشتریانش شناسایی کرد. از آنجایی که شرکت فرهام نماینده رسمی شرکت هولیان چین است، محصولات فروخته شده همراه با گارانتی و ضمانت معتبر به فروش می رسند.

پس از انتخاب محصول و تصمیم برای خرید دستگاه بسته بندی، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی با خدمات پس از فروش یا گارانتی شرکت فرهام، شما می توانید با واحد پشتیبانی ارتباط بگیرید و سوالات خود را در این مورد مطرح نمایید.

کلام آخر

همانطور که در مقاله مشاهده کردید، دستگاه بسته بندی وکیوم، محصولی کاربردی و مهم به حساب می آید که در دسته بندی های متنوعی در بازار به فروش رسیده و قدرت عملکردی عالی را از خود به نمایش می گذارد. به صورت کلی این دستگاه برای افزایش طول عمر مواد خوراکی در صنایع بزرگ و کسب و کار های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. افراد عادی هم می توانند مدل های خانگی این دستگاه را مورد استفاده قرار دهند.

0 Comments

  1. packingfarham گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان