چه کسب و کار هایی می توانند از دستگاه بسته بندی وکیوم استفاده کنند؟

شیرینگ تونلی
هر آنچه که در رابطه با دستگاه شیرینگ تونلی باید بدانید!
مارس 12, 2022
دوخت پلاستیک دستی دوخت پلاستیک دستی
دوخت پلاستیک دستی چیست و چه مزایایی دارد؟
جولای 30, 2022

دستگاه بسته بندی وکیوم، یکی از مهم ترین و محبوب ترین ابزار های بسته بندی به حساب می آید که قدرت عملکردی فوق العاده ای دارد.

آیا شما تا کنون نام دستگاه بسته بندی وکیوم را شنیده اید؟ دستگاه قدرتمندی که با استفاده از روش های نوین، بسته بندی محصولات مختلف را در بهترین حالت ممکن انجام می دهد. برخی از افراد این محصول را با نام هایی همچون دستگاه وکیوم فروشگاهی و وکیوم بسته بندی ماهی هم شناسایی می کنند. دستگاه بسته بندی وکیوم می تواند برای بسته بندی و محافظت از مواد غذایی به شدت پر کاربرد باشد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که هوای درون بسته بندی به طور کامل خارج شده و مواد خوراکی در محیط خلا قرار می گیرند. به همین علت، این روش بسته بندی می تواند نتایج فوق العاده ای را برای شما به همراه داشته باشد. امروز ما قصد داریم تا در مورد دستگاه بسته بندی وکیوم یک سری اطلاعات خاص به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید تا در مورد دستگاه وکیوم اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

معرفی دستگاه بسته بندی وکیوم

برای اینکه بتوانیم دستگاه بسته بندی وکیوم را به خوبی معرفی کنیم، در ابتدا باید به کاربرد آن نگاهی بیندازیم. طراحان این دستگاه برای اولین بار، در جهت بالا بردن طول عمر مواد غذایی آن را ایجاد کردند. دستگاه بسته بندی وکیوم می تواند برای بسته بندی قطعات صنعتی، ابزار آلات، انواع موادغذایی، انواع مختلف دارو ، وسایل الکترونیکی و ابزار های پزشکی هم کاربرد داشته باشد. به صورت کلی هر محصولی که به بسته بندی ویژه برای بالا رفتن طول عمرش نیاز دارد، می تواند درون دستگاه بسته بندی وکیوم قرار گیرد. امروزه تعداد زیادی از کارخانه ها و شرکت های مطرح دنیا از این دستگاه برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند. به علت دارا بودن مزایای زیاد، افراد برای مشاغل خانگی وکارگاهی درزمینه های مختلف  هم به استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم علاقه نشان می دهند.

 دستگاه وکیوم ایستاده

 

چه کسب و کار هایی می توانند از دستگاه بسته بندی وکیوم استفاده کنند؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که چه کسب و کار هایی می توانند از انواع دستگاه بسته بندی وکیوم استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال، ما لیست زیر را برای شما آماده کرده ایم. در لیست زیر، شما می توانید مهم ترین کسب و کار هایی که از انواع دستگاه وکیوم فروشگاهی استفاده می کنند را مشاهده کنید.

  • فروشگاه های فعال در زمینه فروش انواع میوه، سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، میگو و …
  • مراکز عرضه کننده فعال در زمینه فروش سوسیس، کالباس، همبرگر و …
  • فروشگاه های عرضه کننده سبزیجات همچون زیتون، خیارشور، سبزیجات مختلف و …
  • شرکت های تولید کننده ابزار های صنعتی، لوازم آشپزخانه، لوازم التحریر خاص، غذای سگ و گربه و …

همانطور که مشاهده کردید، انواع دستگاه وکیوم بسته بندی می تواند کاربرد های گسترده ای در موقعیت های مختلف داشته باشد. شما با خیال راحت می توانید این دستگاه را برای بسته بندی موادی که به محیط خاص در جهت سالم ماندن نیاز دارند، به کار گیرید.

عملکرد کلی دستگاه بسته بندی خلا

دستگاه بسته بندی وکیوم از یک روش نوین برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می کند. این روش نوین استفاده از محیط خلا است. در محیط خلا، هیچ اکسیژن یا هوایی وجود نداشته و مواد غذایی با هیچ چیز واکنش نشان نمی دهند. دستگاه وکیوم ماهی می تواند قبل از ارسال و فروش یک ماده خوراکی همچون گوشت یا ماهی، آن را به صورت کامل در محیط خلا قرار دهد. در این نوع بسته بندی، طول عمر و مدت زمان ماندگاری محصول مورد نظر افزایش پیدا می کند. شما می توانید محصول نهایی را برای مدت زمان زیادی به کار گیرید. استفاده از این روش بسته بندی می تواند با یک سری مزایای خاص هم همراه باشد.

اولین مزیت استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم، حمل و نقل راحت تر است. هنگامی که شما یک محصول را در محیط خلا قرار دهید، فضای اشغالی آن را کاهش می دهید. در نتیجه، شما راحت تر آن محصول را در حجم های بالا تر منتقل می نمایید. برخی از مدل های پیشرفته تر این دستگاه، می توانند گاز های خاصی را درون بسته بندی تزریق کنند. این گاز ها همچون مواد نگهدارنده عمل کرده و باعث بالا رفتن طول عمر ماده غذایی می شوند. اگر دستگاه مورد نظر شما از این قابلیت پشتیبانی کند، گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا به طور کامل میزان تزریق گاز و نوع تزریق را مشخص کنید.

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله به صورت گذرا اشاره کردیم، استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم می تواند با مزایای زیادی همراه باشد. این مزایا به صورت مستقیم بر روی فعالیت های فروشگاه ها یا کارخانه های تولید کننده مواد غذایی موثر هستند. به همین علت هم شما باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. در لیست زیر، شما می توانید چند مورد از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم را مشاهده کنید.

  • تازه نگه داشتن محصول مورد نظر برای مدت زمان طولانی
  • طولانی کردن ماندگاری محصول با حفظ خواص اصلی آن
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • ساده تر کردن حمل و نقل محصول بسته بندی شده
  • کم کردن میزان فساد و بهبود وضعیت محیط زیست
  • کاهش هزینه های مربوط به نگهداری محصول بسته بندی شده درون انبار

همه این مزایا باعث شده اند تا شرکت های تولید کننده، فروشگاه های مختلف و کسب و کار های کوچک به دنبال استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم باشند. البته، اگر شما قصد دریافت بیشترین بازدهی از این روش بسته بندی را دارید، باید بتوانید مدل های مناسبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. شرکت های معتبر تولید کننده این محصول همچون شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام، محصولات خود را در مدل های متنوعی در بازار عرضه می کنند تا کاربرانی که به یک سری قابلیت های خاص نیاز دارند و یا اینکه بودجه محدودی دارند، به راحتی بتوانند نیاز های کلی و جامع خود را رفع نمایند.

دستگاه بسته بندی وکیوم مخصوص مواد غذایی

دستگاه بسته بندی وکیوم می تواند در موقعیت های مختلفی کاربرد داشته باشد ولی، شرکت های تولید کننده مواد غذایی و سبزیجات به عنوان بزرگترین مصرف کننده این دستگاه به حساب می آیند. امروزه با پیشرفت هایی که در زندگی انسان ها ایجاد شده است، شما می توانید هر ماده غذایی را به صورت بسته بندی شده در فروشگاه های مختلف تهیه کنید.

خیلی از این مواد غذایی به خصوص ماهی ها، با استفاده از دستگاه  وکیوم , بسته بندی شده اند. مواد غذایی که خیلی زود فاسد می شوند و بالا بردن طول عمر کلی و جامع آنها یک مسئله مهم به حساب می آید، حتما باید از وکیوم استفاده کنند. البته که همه این دستگاه ها کاربرد های صنعتی ندارند و شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام پک، در زمینه فروش مدل های خانگی انواع دستگاه بسته بندی وکیوم هم فعالیت کرده و نیاز های مشتریانش را رفع می کند.

انواع مختلف دستگاه بسته بندی وکیوم

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم تولید شده توسط ماشین آلات بسته بندی فرهام در مدل های متنوعی به فروش می رسند. هر کدام از مدل های متنوع دستگاه وکیوم بسته بندی هم یک سری کاربرد های خاص دارند. به صورت کلی، ما می توانیم دستگاه های بسته بندی وکیوم  ماشین آلات بسته بندی فرهام را در سه مدل اصلی یعنی مدل های بدون محفظه، مدل های کابینی و مدل های خانگی تقسیم کنیم. هر کدام از این مدل های دستگاه بسته بندی وکیوم، در یک سری پروژه های خاص کاربرد دارند. شما همیشه باید به دنبال استفاده از بهترین انواع دستگاه بسته بندی وکیوم برای پروژه مد نظر خود باشید.

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم

مدل های خانگی این دستگاه

اولین مدلی که ما قصد بررسی آن را داریم، دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی است. دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی به عنوان پر فروش ترین ابزار بسته بندی جهت مشاغل خانگی شناخته شده است. افرادی که در زمینه مدیریت کسب و کار های کوچک فعالیت می کنند هم می توانند با خیال راحت با استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم محصولات خود را بسته بندی کنند. شرکت های تولید کننده مدل های خانگی دستگاه وکیوم را با قیمت های کمتری در مقایسه با مدل های صنعتی در بازار عرضه می کنند تا افراد ی که درزمینه مشاغل خانگی فعالیت دارند هم بتوانند با خیال راحت و بدون مواجه شدن با هیچ مشکل خاصی، از آنها استفاده نمایند. عملکرد کلی مدل های خانگی این محصول تفاوت های نسبتا زیادی با مدل های صنعتی دارد. دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی لبه های پلاستیک بسته بندی را بر روی هم قرار داده و با حرارت فعالیت های مربوط به بسته بندی و ایجاد محیط خلا را به اتمام می رساند.

مدل های بدون محفظه این دستگاه

دومین مدلی که ما قصد بررسی آن را داریم، وکیوم بدون محفظه است. این مدل از دستگاه بسته بندی خود نیز دو زیر شاخه دارد. شما می توانید آن را به صورت عمودی یا افقی تهیه کنید. به مدل های افقی، بالشتی هم گفته می شود. عمده کاربرد این محصول در صنایع غذایی و صنعتی وبسته بندی بالشت و پتو می باشد. دستگاه بسته بندی وکیوم بدون محفظه، هیچ محدودیتی را از نظر وزن و اندازه برای شما اعمال نمی کند. شما با خیال راحت می توانید از این دستگاه برای بسته بندی وکیوم محصولات بزرگ هم استفاده کنید.

در مدل عمودی دستگاه  وکیوم بدون محفظه، محصول مورد نظر درون پاکت مخصوص وکیوم قرار می گیرد و سپس هوای بسته خارج می شود.. در آخرین مرحله عملیات دوخت صورت گرفته و بسته بندی به اتمام می رسد. معمولا از مدل های افقی دستگاه بسته بندی وکیوم، فقط در پروژه هایی استفاده می شود که محصولات تولیدی به تزریق گاز نیاز ندارند. چرا که این دستگاه از تزریق گاز پشتیبانی نمی کند.

مدل های کابینی این دستگاه

سومین مدلی که ما قصد بررسی آن را داریم، انواع دستگاه بسته بندی وکیوم کابینی است. این محصول می تواند قدرت بالایی داشته باشد و شما می توانید از آن در موقعیت های مختلف استفاده کنید. این محصول در دو مدل اصلی یعنی مدل های تک کابین و دو کابین در بازار به فروش رسیده و نیاز های مشتریان را رفع می کند. شما می توانید بسته به نیاز های پروژه خود، این محصول را به صورت ایستاده یا رومیزی به کار گیرید. البته که انواع دستگاه بسته بندی وکیوم دو کابین سرعت عملکردی بهتری در مقایسه با مدل های تک کابین دارند.

نتیجه گیری

استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم می تواند برای کسب و کار ها، نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. البته، به شرطی که شما از بهترین و قوی ترین مدل های موجود در بازار ایران که مناسب برای شغلتان است استفاده کنید. شرکت فرهام یکی از معتبر ترین شرکت های فعال در زمینه مشاوره ، فروش و خدمات پس از فروش دستگاه بسته بندی وکیوم به حساب می آید. همه خدمات شرکت فرهام با تضمین بهترین قیمت و کیفیت به دست مشتریان عزیز در هر نقطه از ایران می رسند.

3 Comments

  1. packingfarham گفت:

    امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:1 ستاره

  3. ناشناس گفت:

    امتیاز بینندگان:3 ستاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان