دوخت پلاستیک دستی چیست و چه مزایایی دارد؟

نمونه-دستگاه-وکیوم
چه کسب و کار هایی می توانند از دستگاه بسته بندی وکیوم استفاده کنند؟
ژوئن 2, 2022
قیمت چسب زن کارتن
اهمیت و کاربرد دستگاه چسب زن در بسته بندی محصولات مختلف
اکتبر 2, 2022

دوخت پلاستیک دستی چیست و چه مزایایی دارد؟

دوخت پلاستیک دستی به یکی از رایج ترین انواع دوخت گفته می شود که به علت داشتن یک سری مزایای ویژه، محبوبیت زیادی به دست آورده است.

آیا شما با انواع دوخت پلاستیک دستی آشنایی دارید؟ دستگاه دوختی که به علت داشتن مزایای فوق العاده زیاد امروزه محبوبیت بالایی هم به دست آورده است. جالب است بدانید که دوخت پلاستیک می تواند با استفاده از دستگاه ها و ابزار های متنوعی صورت گیرد. در جهت استفاده از این روش دوخت، شما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید تا با هیچ مشکل خاصی در این زمینه مواجه نشوید. امروز ما قصد داریم تا در همین مورد با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی دوخت پلاستیک دستی

دستگاه دوخت پلاستیک با نام هایی همچون دستگاه دوخت پلاستیک خانگی ودستگاه دوخت پلاستیک دستی هم شناخته می شود ، بیایید تا قبل از هر چیز دوخت پلاستیک دستی و چیستی آن را مورد بررسی قرار دهیم. دوخت پلاستیک دستی یکی از محبوب ترین روش های دوخت به حساب می آید که به علت داشتن مزایای فوق العاده زیاد امروزه محبوبیت بالایی هم به دست آورده است. جالب است بدانید که در حال حاضر مشتریان زیادی از این روش دوخت استفاده کرده و از مزایا و ویژگی های آن نهایت استفاده را می برند. این روش دوخت به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین روش های بسته بندی محصول به حساب می آید که می تواند محصول شما را در ابتدای عرضه و در هنگام معرفی به بازار برای اولین بار حسابی معروف کند.

دستگاه دوخت پلاستیک دستی می تواند به خوبی یک دوخت آب بندی شده و زیبا را در اختیار پاکت اصلی محصول شما قرار دهد. همین مسئله باعث شده تا استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف آن در میان مردم رایج تر شود. البته که این روش دوخت یک سری معایب خاص هم دارد. به عنوان مثال، شما نباید از این روش دوخت ارزان قیمت انتظار سرعت بالا را داشته باشید. چرا که سرعت بالا برای این روش دوخت تعریف نشده است. از جمله مهم ترین ویژگی ها و مشخصات کلیدی دوخت پلاستیک می توان به داشتن هزینه مناسب، ظاهری زیبا و سرعت متوسط اشاره کرد.

مشخصات دستگاه دوخت

این دستگاه قدرت عملکردی مناسبی داشته و برق مورد نیاز این دستگاه 220 ولت می باشد وچون فقط در لحظه دوخت ، برق مصرف می کند جزء دستگاه های کم مصرف قرارمی گیرد. سیستم کنترل دمای به کار رفته در ساخت این دستگاه باعث می شود تا مصرف انرژی آن از وسایلی همچون اتو و سشوار هم کمتر شود. جالب است بدانید که واحدهای تولیدی مختلف، با استفاده از روش های متنوعی این دستگاه را تولید می کنند.

در شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام، ما به کیفیت نهایی و ظرافت کار اهمیت ویژه ای می دهیم. به همین علت هم محصولات تولید شده توسط شرکت ما همگی با بالا ترین رده های استانداردی در اختیار مشتریان قرار می گیرند. شما می توانید این محصول را در سایز های متنوعی تهیه کنید. در لیست زیر چند مورد از رایج ترین اندازه های دستگاه دوخت پلاستیک دستی رومیزی آورده شده است.

  • دستگاه دوخت پلاستیک دستی 20 سانتیمتر
  • دستگاه دوخت پلاستیک دستی 25 سانتیمتر
  • دستگاه دوخت پلاستیک دستی 30 سانتیمتر
  • دستگاه دوخت پلاستیک دستی 40 سانتیمتر
  • دستگاه دوخت پلاستیک دستی 50 سانتیمتر
  • دستگاه دوخت پلاستیک دستی 60 سانتیمتر

دوخت پلاستیک دستی

کاربرد دستگاه دوخت پلاستیک خانگی

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، وظیفه اصلی آن دوخت پلاستیک یا بعبارتی  دوخت پاکت می باشد. دستگاه دوخت پلاستیک دستی، می تواند قابلیت دوخت و پرس کردن نایلون های مختلفی را داشته باشد. جدا از مدل های مختلف نایلون، با استفاده از این دستگاه شما می توانید فویل آلومینیوم را نیز پرس کنید. از جمله رایج ترین نایلون های به کار رفته برای استفاده از این دستگاه می توان  به  ترسبافون ، سلفون ، متالایز PE / CPP / OPP اشاره کرد. از آنجایی که این دستگاه با استفاده از ورق های فولادی تولید شده است، طول عمر بالایی داشته و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این محصول شما نباید نگران خرابی یا آسیب دیدن دستگاه باشید. البته، خرید از فروشنده و شرکت تولید کننده معتبر بر روی این مسئله تاثیر گذار است.

هرچه شرکتی که شما از آن استفاده می کنید معتبر تر باشد، نیاز های مشتریان خیلی بهتر رفع می شود. جالب است بدانید که شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام همیشه از بهترین مواد اولیه موجود در بازار استفاده می کنند تا دستگاه های مربوط به دوخت پلاستیک را با بهترین کیفیت و قیمت تولید نماید. داشتن کیفیت خوب باعث شده تا شما بتوانید با خیال راحت این محصول را برای اعمال دوخت های متنوعی به کار گیرید. توجه به طول و عرض دوخت مورد نظر به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. همانطور که به این مسئله اشاره شد، تحت کشش بودن این دستگاه یکی از مزایای مهم آن بشمارمی رود.

عرض و طول دوخت پلاستیک

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، انواع دستگاه دوخت پلاستیک دستی به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید آن را در موقعیت های مختلفی به کار گیرید. در این دستگاه شما با توجه به سایز پاکت می توانید سایز دستگاه را انتخاب کنید. منظور از اندازه و سایز، طول دوخت دستگاه می باشد. این طول دوخت بر حسب سانتی متر بوده و از قبل تعیین شده است. یعنی اگر شما از دستگاه هایی استفاده کنید که طول دوخت 20 سانتی متر دارند، نمی توانید با آن پاکت های بزرگتراز آن را بسته بندی کنید ولی می توانید پاکتهای کوچکتر را بسته بندی کنید

البته که شرکت های تولید کننده فعال در زمینه ساخت دستگاه دوخت پلاستیک دستی محصولاتشان را با عرض دوخت های متنوعی در بازار به فروش می رسانند. عرض های 2 و 5 میلی متر از جمله رایج ترین موارد به کار رفته در ایران به حساب می آیند. هنگامی که شما عرض دستگاه را انتخاب می کنید ، مهندسان باید محاسبات لازم در جهت انتخاب ترانس دستگاه را انجام دهند. شما می توانید با تعویض ترانس عرض دوخت دستگاه را تغییر دهید ولی تحت هیچ شرایطی نباید این کار را انجام دهید. چرا که تغییر عرض دوخت ، به ترانس و المنت های قوی تری نیاز دارد. تعویض خودسرانه آن می تواند کیفیت دوخت را کاهش دهد و به دستگاه آسیب های جدی وارد کند. از آنجایی که ترانس یک قطعه مهم در این دستگاه به حساب می آید، هرچه وزن آن بالا تر رود، کیفیت هم بیشتر شده و قیمت افزایش پیدا می کند. بعبارتی اگرترانس . از سیم مسی تولید شود کیفیت بالاتری خواهد داشت .

نکات ضروری در هنگام خرید این دستگاه

در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین نکات در هنگام خرید دستگاه دوخت پلاستیک دستی را مشاهده کنید.

  • این دستگاه در دو مدل چینی و ایرانی در بازار عرضه می شود. که مدل چینی در بازار به نام گودپک معروف می باشد مدل ایرانی این دستگاه نیز از مدل چینی الگوبرداری شده است
  • گاهی اوقات در ساخت این دستگاه از ترانس های ضعیف استفاده می شود، توجه داشته باشید هرچقدر وزن ترانس دستگاه بالاتر باشد دستگاه گران تر وکیفیت دوخت بالاتر خواهد شد
  • درنظرداشته باشید دراین دستگاه حتما از المنت تحت کشش استفاده شده باشد. مزیت المنت تحت کشش اینست که هنگام انبساط المنت ( بزرگترشدن طول المنت ) توسط فنرهای کناری مجددا کشیده می شود که این کار باعث افزایش طول عمر المنت و پارچه نسوز می گردد و مصرف این دو قطعه به حداقل می رسد به عبارت دیگر، در هنگام قرار دادن المنت در جای مخصوص، شما باید دو المنت گیر فنری را مشاهده کنید.
  • درهنگام خرید دستگاه باید به طول و عرض دوخت توجه کنید و متناسب با جنس و اندازه پاکت وعرض دوخت موردنیاز ، دستگاه را انتخاب کنید
  • استفاده از خدمات تولید کننده این محصول به صورت مستقیم بر روی نتیجه نهایی تاثیر گذار است.

انواع مختلف دستگاه دوخت پلاستیک دستی

در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع دوخت پلاستیک دستی در بازار موجود است و هر کدام از این مدل ها نیز یک سری ویژگی های خاص دارند. به صورت کلی می توان مدل های تولید شده این دستگاه را در دو دسته اصلی یعنی مدل های ایرانی و چینی طبقه بندی کرد. مدل چینی این دستگاه کاتر دار نیز بوده که کاتر آن جهت برش نایلون اضافه پاکت بعداز عملیات دوخت استفاده می شود.درمدل ایرانی شرکت فرهام ، از مدل چینی الگو گرفته و از المنت های تحت کشش استفاده می کندکه این امر سبب افزایش طول عمر المنت وپارچه نسوز می گردد.

دستگاه دوخت پلاستیک دستی

مزایای استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک خانگی

مطمئنا استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک خانگی می تواند با یک سری مزایای خاص برای افراد همراه باشد. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است تا وضعیت بسته بندی کسب و کار های نو پا را بهبود بخشد. داشتن قیمت مناسب و کیفیت دوخت بالا در کنار ظرافت خوب و زیبایی مطلوب باعث شده تا این روش بسته بندی به یکی از اصلی ترین روش های موجود در ایران تبدیل شود. جالب است بدانید که کسب و کار های متنوعی هم می توانند از این دستگاه استفاده کنند. شما می توانید در لیست زیر برخی از این کسب و کار ها را مشاهده کنید.

  • بسته بندی مرغ، گوشت، سبزیجات، خشکبار و …
  • بسته بندی نان، شکر، نمک، سبزی خشک و …
  • مراکز فروش لوازم تحریر
  • بسته بندی دارو، گیاهان دارویی و خوراکی های مختلف
  • بسته بندی خوراکی های گرم و سرد در رستوران ها و کترینگ های مختلف
کلام آخر

استفاده از دوخت پلاستیک دستی هم برای کسب و کار های نو پا و هم برای کسب و کار های قدیمی تر می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. این روش دوخت بازدهی بالایی داشته و به راحتی نیاز های بسته بندی شما را رفع می کند. داشتن قیمت مناسب و دستگاه پر کاربرد باعث شده تا این روش دوختی اهمیت زیادی پیدا کند. شما با خیال راحت می توانید آن را در موقعیت های مختلف به کار گیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

مشاوره رایگان